هیچ توجیهی در رابطه با کندی روند اجرای راه آهن چابهار- زاهدان پذیرفته نیست

‌در نشستی به ریاست استاندار، معاونین استاندار و مدیران مرتبط با طرح راه آهن چابهار - زاهدان، آخرین وضعیت اجرای این طرح مورد واکاوی و بررسی دقیق قرار گرفت‌.

به گزارش ایسکانیوز، با دستور سید دانیال محبی استاندار، آخرین وضعیت اجرای طرح راه آهن چابهار - زاهدان و مشکلات پیش‌روی این طرح با حضور معاونین امور عمرانی و امور اقتصادی استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مجری طرح و مدیران مرتبط با این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بر تسریع در اجرای آن تاکید شد‌.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کلنگ این طرح در سال ٨٩ به زمین خورده است و تا سه سال هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به توسعه بندر شهید بهشتی و اهمیت ایجاد و توسعه مسیر ترانزیتی محور شرق، اتصال خط ریلی از چابهار به زاهدان و بعد از آن به مرز میلک و اتصال به سرخس را بسیار مهم و حائز اهمیت است.

‌محبی با اشاره به اهمیت و نقش اجرای راه آهن چابهار - زاهدان در توسعه محور شرق، بر نظارت و اجرای سریع این طرح تاکید کرد و افزود: هیچ توجیهی در رابطه با معطلی و کندی در روند اجرای این طرح را نمی‌پذیرم و مدیران باید با همه ‌توان خود در اجرای این طرح تلاش کنند‌.

وی همچنین آغاز اجرای دو قطعه از طرح راه آهن را از خاش به زاهدان را حداکثر تا یک ماه آینده خواستار شد‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم در این نشست طول این پروژه را ٦١٠ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این طرح از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور می‌کند‌.

باقر کرد گفت: این طرح به ٨ قطعه تقسیم شده است که قطعه یک و دو آن از طرف چابهار به طرف ایرانشهر به ترتیب ٨٧ و ٦٠درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد‌.

وی افزود: دو قطعه دیگر از ٤ قطعه این طرح از طرف ایرانشهر به سمت زاهدان ٣٤ و ١١ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد‌.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم با بیان اینکه مطالعات این طرح برای حمل بار تا دو و نیم میلیون تن انجام شده بود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تقویت زیرسازی راه آهن، ظرفیت تحمل بار این طرح به 7.5 میلیون تن افزایش یافته است.

901

کد خبر: 901123

وب گردی

وب گردی