توافق آتش بس بین هیات دمشق و مخالفان سوریه در غوطه شرقی

سخنگوی گروه فیلق الرحمان، دومین گروه بزرگ مخالفان سوری در غوطه شرقی فاش کرد، پیشنهادی را از روسیه مبنی بر آتش‌بس با نیروهای دولت سوریه در مقابل ارسال کمک‌های بشردوستانه دریافت کرده است. منابع گفتند این توافق از نیمه‌های شب گذشته اجرا شده است.

به گزارش ایسکانیوز، وائل علوان، سخنگوی گروه فیلق الرحمان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اظهار داشت که این گروه با پیشنهاد مطرح شده به شرط ارسال کمک‌های بشردوستانه به شکل فوری و ظرف نهایتا دو روز موافقت کرده است.

از طرف دیگر به گفته مدیر دفتر سیاسی جیش الاسلام، بزرگ ترین گروه مخالف مسلح مستقر در غوطه شرقی، این گروه نیز یک شرط دیگر مبنی بر انتقال کسانی که وضعیت بدی به لحاظ جسمانی دارند را نیز به این موارد افزود.

مخالفان مسلح سوری تا این لحظه موافقت با شروط وضع شده را دریافت نکرده‌اند.

وین در روزهای پنجشنبه و جمعه میزبان نهمین دور از مذاکرات سوریه با نظارت سازمان ملل بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک تن از اعضای شورای نظامی ارتش آزاد سوریه گزارش داد: هیات مخالفان سوری در مذاکرات وین موفق به دریافت تعهد روسیه درخصوص پایبندی نیروهای دولت سوریه به آتش‌بس از ساعت ۱۲ شب گذشته(جمعه) شدند.

احمد رمضان، یکی از اعضای هیات مخالفان سوری در مذاکرات وین اعلام کرد: دولت سوریه و هیات مخالفان سوری در وین درمورد آتش‌بس در غوطه شرقی در دمشق به توافق رسیدند.

علوان با اشاره به توافق دو طرف درخصوص آتش‌بس در غوطه شرقی اظهار داشت: این گروه با پیشنهاد آتش‌بس در غوطه شرقی موافقت کرده و شرطش برای برقراری این آتش‌بس ارسال فوری کمک‌ها ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده است و در صورتی که کمک‌ها ظرف ۴۸ ساعت آینده منتقل نشود، این گروه تعهدی به آتش‌بس نخواهد داشت.

کد خبر: 901147

وب گردی

وب گردی