امتیازات تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده

دکتر نصرت الله دین محمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده،در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ی شهر"نور بهار" تاکید کرد: برخلاف شایعات منتشره، هزینه ی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، تفاوت چندانی با سایر دانشگاه ها ندارد ولی در قبال آن امتیازات فراوانی نسبت به سایر دانشگاه ها دارد.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده، دکتر دینمحمدی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده، در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ی شهر نوربهار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی حضرت امام خمینی (ره)، یادگاران حضرت امام، شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای شهر نور بهار و همچنین گرامیداشت طلیعه ی طلایی چهلمین سالگشت پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران (به رهبری حضرت امام خمینی، رضوان ا.... تعالی)، به معرفی اجمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده پرداخت.
وی ازود: واحد خدابنده، در مهرماه 1383 تاسیس شد و با سه رشته کاردانی و کمتر از 300 دانشجو آغاز به کار کرد و هم اکنون بیش از 70 رشته ی تحصیلی (از کاردانی تا مقطع دکترا)، همچنین 800 و اندی دانشجو و 66 نفر عضو هیات علمی دارای پرونده پرسنلی دارد که برای 26 نفر از این افراد، حکم کارگزینی هیات علمی تمام وقت صادر شده است.
دکتر دین محمدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده را یکی از برکات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از امتیازات مهم شهرستان خدابنده عنوان کرد و افزود: زمینه ی ادامه ی تحصیل خیل عظیمی از دانش دوستان شهرستان را در بیش از 70 رشته فراهم ساخته است.

او به بیان امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با سایر دانشگاه ها پرداخت و گفت: اولا اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، هم مورد وزارت علوم است و هم اعتبار آن از بسیاری از دانشگاه های موجود در کشور بیشتر است. در ثانی کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی خدابنده به واسطه ی وجود ده ها عضو هیات علمی، از سایر دانشگاه ها بیشتر است. در ثالث برخلاف شایعات منتشره، هزینه ی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، تفاوت چندانی با سایر دانشگاه ها ندارد ولی در قبال آن امتیازات فراوانی نسبت به سایر دانشگاه ها دارد. رابعا واحد خدابنده دارای تنوع رشته های گوناگونی است که هر کسی به راحتی می تواند از بین 70 رشته ی موجود در این واحد، رشته ی دلخواه خودش را انتخاب کند و ادامه تحصیل دهد.

دین محمدی با استفاده از آیه ی شریفه "نور" (الله نورالسماوات و الارض، مثل نوره کمشکات فیه مصباح؛ المصباح فی زجاجه، کانها کوکب دری..."، علم و ایمان را به نور تشبیه کرد که وجود جسمانی و مادی انسان در سایه ی این انوار الهی (علم و ایمان) می تواند به اوج کمالات روحانی و معنوی دست پیدا کند. از این رو بدیهی است که دانشگاه ها و مساجد، می تواند همان نقش مشکات (چراغدان) و زجاجه (شیشه) ی مذکور در این آیه را بازی کند. همانگونه که چراغدان و شیشه بر گستره ی انتشار نور می افزایند، جامعه ی فاضل و وارسته ی روحانیون و دانشگاهیان نیز بر گسترش و توسعه ی نور علم و معنویت می افزایند.

وی افزود: مایه ی بسی افتخار است که این معنویت و وارستگی علم و ایمان، در شهر سرشار از نور و سرور و شور و شعور و صفا و خلوص "نور بهار" (نور آباد)، بیشتر از هر مکان دیگری خودنمایی می کند و به چشم می خورد. چرا که این همه استقبال گرم و خالصانه و مشتاقانه از نماز جمعه در کمتر شهری به چشم می خورد و به جرات می توان گفت که بسیار کم نظیر و شاید بی نظیر بوده باشد.

در ادامه، دکتر دینمحمدی، از پیش کسوت ترین و مسن ترین دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده، حاج رمضانعلی گنج خانلو، (با 63 سال سن)، اهل شهر دانش دوست سجاس یاد کرد و ضمن ابراز خوشحالی از این موضوع، کلیه ی نمازگزاران را به ادامه ی تحصیل فرا خواند و درخواست کرد که خودشان و دوستان و اقوامشان برای ادامه تحصیل و کسب مدارج بالای علمی از دانشگاه آزاد اسلامی خدابنده بهره ببرند.

وی قول داد که در زمینه تخفیف و تقسیط در شهریه تحصیلی، دانشجویان را یاری خواهد کرد.

کد خبر: 901176

وب گردی

وب گردی