25 کشته و زخمی در تصادف اتوبوس اساتید دانشگاه های کشور در محور ملایر - اراک

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بامداد امروز شنبه بر اثر خروج اتوبوس حامل اساتید دانشگاه های کشور از مسیر اصلی در جاده ملایر - اراک یک تن جان باخته و 24 استاد دانشگاه مجروح شدند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اساتید دانشگاه سراسر کشور برای حضور در سمیناری در نجف اشرف از قم سوار اتوبوس شده و قصد داشتند از مرز مهران راهی نجف اشرف شوند.

وی اضافه کرد: خودروی حامل اساتید در جاده ملایر - اراک از مسیر اصلی خارج شده و تمامی سرنشینان این وسیله نقلیه شامل 19 استاد دانشگاه مرد و پنج زن بودند مجروح می شوند.

وی افزود: 6 تن از مجروحان بستری شدند که یکی از اساتید 52 ساله به علت فشار خون و حمله قلبی در بیمارستان جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: مابقی مجروحان این سانحه جاده ای به صورت سرپایی مداوا می شوند.
سرهنگ عزیزی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته این خودرو و رانندگان آن متعلق به استان ایلام هستند و راننده این وسیله نقلیه معتاد و تست آن مثبت بوده است.
وی با بیان اینکه کمک راننده نیز فاقد دفترچه رانندگی است تصریح کرد: مدیر فنی تعاونی که مجوز تردد به یک خوردو می دهد باید مدارک هویتی راننده و کمک راننده از جمله گواهینامه و دفترچه رانندگی را بررسی کند و در صورت تایید، اجازه جابجایی مسافر را بدهد.
رئیس پلیس راه استان همدان افزود: چهره این راننده به واضح معتاد بودن او را نمایان می کند همچنین دفترچه کمک راننده پیشتر توسط پلیس راه ایلام ضبط شده است بنابراین نباید مجوز تردد به این راننده داده می شد.
سرهنگ عزیزی اظهار کرد: گزارش این تخلف به تهران ارسال شده و در کمیسیون ماده 11 و 12 در زمینه جریمه یا محرومیت شرکت مسافربری و راننده اتوبوس از ادامه فعالیت تصمیم گیری می شود.
به گفته پزشکی قانونی 416 تن در سوانح رانندگی درون و برون ‌شهری استان همدان در 9 ماهه امسال جان خود را از دست دادند که 320 تن از جان‌ باختگان مرد و 96 نفر نیز زن بودند.
از این تعداد 287 تن در جاده‌های برون شهری، 54 نفر در معابر درون شهری، 25 نفر در معابر خاکی و روستایی و 50 نفر در سایر محدوده‌ها جان باختند.

منبع: ایرنا

901

کد خبر: 901178

وب گردی

وب گردی