بنی تمیم: مسابقات ماهشهر یکی از برترین رقابت‌های کشتی فرنگی  جام تختی در طول برگزاری آن بود

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در ماهشهر، از برترین رقابت‌های این جام، در سی و هشت سال برگزاری آن بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، حمید بنی‌تمیم در مورد مسابقات بین المللی جام تختی اظهار داشت: با وجود تمامی تبلیغات منفی سیاسی در دنیا علیه ایران و فضای نامناسب امنیتی که در منطقه خاورمیانه برای حضور کشورهای خارجی وجود دارد، خوشبختانه کشتی ایران با تلاش چند ساله و شبانه روزی خود توانسته است، جایگاه معتبری به لحاظ مدیریتی و در برگزاری مسابقات بین المللی در کشتی جهان پیدا کند.

او ادامه داد: قرار گرفتن کشتی فرنگی جام تختی در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی به عنوان یکی از مسابقات معتبر و برتر دنیا و توجه کشورها به این جایگاه که با حضور آنها در تمامی مسابقات بین المللی کشتی در ایران از جمله جام تختی در کشتی فرنگی مشاهده می‌شود، بیان کننده این اعتبار و جایگاه است.

بتی تمیم تصریح کرد: این جایگاه با سختی و دشواری بدست آمده است و حاصل برنامه ریزی صحیح، کار مناسب و شبانه روزی، و سرمایه‌گذاری بسیار زیادی است که تیم دیپلماسی کشتی ایران به همراه ستاداجرایی برگزاری مسابقات فدراسیون کشتی در این چند ساله انجام داده است.

بنی تمیم تصریح کرد: خوشبختانه سی و هشتمین دوره جام تختی با حضور 127 کشتی گیر از جمله 97 فرنگی کار خارجی از ده کشور از جمله ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان و بلغارستان و در مجموع با حضور حدود سی کشتی گیر مدال دار المپیک، جهانی و قاره‌ای، یکی از برترین‌ رقابت‌های جام تختی در رشته کشتی فرنگی از نظر سطح کمی و کیفی در سی و هشتمین دوره رقابت‌ها بود و سطح بالای این تورنمنت در دنیا نشان از جایگاه برتر و معتبر کشتی ایران دارد.

وی با قدردانی از تمامی مسولان سیاسی و ورزشی استان خوزستان و بندر ماهشهر در میزبانی شایسته این رقابت‌ها خاطر نشان کرد: قطعا حضور پرشور تماشاگران در سالن مسابقات یکی از نکات برجسته سی و هشتمین دوره جام تختی بود که کشتی از داشتن چنین سرمایه های ارزشمندی به خود می‌بالد.

بنی تمیم در پایان گفت: فرصت مناسب برای ارزیابی از فرنگی کاران کشورمان با توجه به سطح بالای رقابت‌ها، برگزار شدن مسابقات با قوانین جدید داوری برای اولین بار و حضور نداشتن چند کشتی گیر ما و جایگزینی جوانان در این اوزان، از نکات نسبتا مناسب این دوره از جام تختی بود. این جام یک تورنمنت بسیار خوب برای ارزیابی و آماده سازی کشتی گیران ایرانی برای قهرمانی آسیا، جام جهانی، بازی‌های آسیایی و جهانی مجارستان به حساب می‌آمد.

602

کد خبر: 901184

وب گردی

وب گردی