پژوهشگاه صنعت نفت، ۲ تفاهم‌نامه و یک قرارداد همکاری امضا کرد

پژوهشگاه صنعت نفت با سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت توربوکمپرسور تک خاورمیانه، تفاهمنامه‎های همکاری مجزایی امضا کرد و قرارداد همکاری مشترکی نیز بین پژوهشگاه و شرکت پتروشیمی پارس امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ تفاهم‎نامه پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان منطقه آزاد کیش که بین جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه و ابراهیم انصاری لاری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد، اهدافی نظیر همکاری در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی و همکاری و ارائه مشاوره در زمینه‌های مورد نیاز در مسیر توسعه این منطقه آزاد را در دستور کار دارد.

همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش به منظور ارائه خدمات نوآورانه در فرآیندهای توسعه کارآفرینی و همچنین تبدیل جزیره کیش به قطب انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود و مدت زمان آن چهار سال تعیین شد.

تفاهم‌نامه پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ایرانی توربوکمپرسور تک خاورمیانه نیز میان جعفر توفیقی و هیوا خالدی، مدیر عامل این شرکت ایرانی امضا شد که بر اساس آن، اجرای پروژه‌های مختلف صنعتی و پتروشیمی در زمینه ماشین‌های دوار به‌ویژه توربین‌های گازی و بخار و کمپرسورهای گاز، در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

از دیگر مسائل این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری برای امکان‌سنجی و تعریف پروژه‌های مورد نیاز صنایع نفتی و دیگر صنایع برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش کارآیی و بهره‌وری اشاره کرد.

توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، به اهمیت توربین‌ها، کمپرسورها و تجهیزات دوار به عنوان یکی از تجهیزات پیچیده از نظر کاربرد فناوری در صنعت نفت و گاز اشاره کرد و گفت: شرکت توربوکمپرسور از پیشگامان طراحی و ساخت این تجهیزات است و یقین دارم که با توانمندی‌های طرفین، در برطرف ساختن نیازهای اساسی صنعت نفت و گاز کشور موفق خواهیم بود.

در سومین روز از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی کیش، همچنین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پتروشیمی پارس در زمینه اجرای پروژه مطالعه آزمایشگاهی و طراحی پایه واحد تصفیه هیدروژنی برش پنتان پلاس قرارداد همکاری امضا کردند.

در مراسم امضای این قرارداد اعلام شد: به دلیل حجم بالای سولفور پنتان پلاس، در فروش این محصول مشکلاتی وجود دارد و انتظار می‌رود با اجرای این قرارداد، میزان سولفور موجود در پنتان پلاس شرکت پتروشیمی پارس که هم اکنون حدود ۱۰۰۰ ppm است، به کمتر از۱۰ppm کاهش یابد و بازار خوبی برای این محصول فراهم شود.


402

کد خبر: 901250

وب گردی

وب گردی