برگزاری نشست هم اندیشی مدیران جشنواره فیلم و عکس البرز

نشست هم اندیشی اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی فیلم و عکس البرز به میزبانی کنگره شهدای استان البرز در کرج  برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی البرز، در ابتدای جلسه ناصرباکیده دبیر جشنواره ضمن اعلام اقدامات صورت گرفته از سوی دبیرخانه جشنواره از جمله: اعلام مقرارت جشنواره، برگزاری جلسات متعدد با انجمن ها و مراکز سینمایی، مراکز شبکه های صدا و سیما در سطح کشور و برگزاری نشست های هم اندیشی عنوان کرد: تلاش کردیم جشنواره را با توجه به اهمیت موضوع و مضامین که نخستین دوره خود را نیز تجربه میکند و با معرفی و تاکید بر استفاده از فضاهای موثر رسانه ای در سطح جامعه فیلمسازان وعکاسان به ویژه در حوزه فیلم کوتاه و مستند در سطح ملی را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: نشست رسانه ای با فرماندهی سپاه استان البرز و اعضای فرهنگ و رسانه استان برگزار شد و همچنن در نشستی با کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان استان البرز موضوع جشنواره را مطرح کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

باکیده با اشاره به اقدامات انجام شده و اعلام فراخوان بخش بین الملل تا این تاریخ اثار متعددی از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، شیلی، عراق، عمان، سوریه، برزیل، ، قبرس، امریکا ، سوریه،لبنان، بوسنی، کوزو، فرانسه و ... فیلم دریافت کردند.

ستاد کنگره شهدا فرهنگ شهدا را در جامعه ترویج می دهد
علی محمد دانشیار رئیس ستاد کنگره شهدای البرز در ادامه نشست گفت: ما در ستاد کنگره شهدا فرهنگ و سبک زندگی شهدا را ترویج می دهیم و سعی می کنیم در اشاعه فرهنگ شهادت نقش داشته باشیم در این جشنواره سعی می کنیم علاوه بر سرمایه مادی از سرمایه معنوی ستاد کنگره بیشتر استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهدا شمعی هستند که افراد را دور خودشان جمع می کنند.

حقانیت شهدا در دنیا به حقیقت پیوسته است
عبدالله باکیده هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون در نشست عنوان کرد: هر قدمی که برای جشنواره برداشته شود و ارزش گذاشتن در حوزه دفاع مقدس ارزشمند است.

وی تاکید کرد: معمولا جوامع بین المللی روی خوش به موضوع فراخوان جشنواره نشان می دهند و این نشان می دهد که کم کم حقانیت شهدا به حقیقت می پیوندد.

باکیده بیان کرد: زن و کودک به خاطر آسیب پذیری که در جنگ دارند در دفاع مقدس نقش ویژه ای داشتند .

جشنواره نقطه عطفی برای ماندگاری دفاع مقدس است

عزیز الله حاجی مشهدی در ادامه تاکید کرد: رسالتی که این جشنواره دارد با جشنواره های معمول و متعارف دیگری که هر ساله اجرا می شود فرق دارد و خیلی سنگین تر و حساس تر است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه این جشنواره یک مقوله بسیار محترم یعنی نقش کودکان و زنان در جنگ را بررسی می کند که این موضوع در دو دهه اخیر مغفول مانده است و هرچه هم می گذرد این موضوع بیشتر به فراموشی سپرده می شود لذا جشنواره نقطه ی عطفی برای ارزش های فراموش شده است.

حاجی مشهدی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت پشتوانه جنگ بوده و هست.

استان البرز یک گنجینه بزرگی بنام لشکر سید الشهدا دارد

رضا برجی در ادامه نشست بیان کرد: استان البرز یک گنجینه بزرگی بنام لشکر سید الشهدا دارد فیلمسازان می توانند برای تولید آثار از این گنجینه استفاده کنند لذا استان البرز آرشیو خیلی خوبی از دفاع مقدس دارد پس از دبیرخانه می خواهم این گنجنه در بخش آرشیوی سایت قرار گیرد تا فیلم سازان و مستنداسازان از آن استفاده کنند.

جشنواره فرصتی برای تعامل فیلمسازان گذشته با امروز است

داریوش یاری کارگردان سینما و تلویزیون در نشست گفت: فیلم های خیلی خوبی با موضوع جشنواره در آرشیو انجمن سینمای جوانان وجود دارد این جشنواره بهانه خوبی است که این فیلم ها دیده شود و فیلمسازان گذشته با فیلمسازان امروز تعامل داشته باشند.

اثربخشی هر فعالیتی با همکاری اهالی رسانه صورت می گیرد

ابراهیم نوروزی فر رییس بسیج رسانه استان البرز در ادامه تاکید کرد: اثربخشی هر فعالیتی با همکاری اهالی رسانه صورت می گیرد و این جشنواره فرصتی خوب برای شناخت استانمان هست .

جشنواره می تواند به یک برند فرهنگی خوب دراستان تبدیل شود

اسماعیل آجرلو رئیس حوزه هنری استان البرز گفت : هنرمندان خودشان باید پای کار بیایند و به تولید آثار بپردازند، حوزه هنری به خاطر پیشینه ای که دارند همیشه متولی امور فرهنگی و هنری بوده و امیدواریم که این جشنواره در استان البرز به عنوان یک برند فرهنگی خوب منصوب شود.

وی در رابطه با نام جشنواره که به نام شهید نوجوان، رضا پناهی مزین شده است افزود: کتاب « پرنده ها و بادباک ها» زندکی نامه داستانی شهید رضا پناهی است که توسط حوزه هنری استان به چاپ رسیده و فیلسازان می توانند با مراجعه به آن از یک منبع برای تولید آثار در خصوص این شهید استفاده کنند.

این جشنواره از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان البرز و با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امام حسن مجتبی(ع)، گنکره شهدای سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در آستانه سالروز فتح خرمشهر از ۲۰ الی ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷در کرج و همزمان در سراسرکشور به دبیری ناصر باکیده برگزار خواهد شد.

501

کد خبر: 901293

وب گردی

وب گردی