دانش آموزان سما صفاشهر، با رسوم اقوام ایرانی آشنا شدند

جشنواره آشنایی با آداب و سنن اقوام ایرانی در راستای افزایش دانش و آگاهی دانش آموزان و نوآموزان درباره آداب و سنن اقوام ایرانی در آموزشگاه سما واحد صفاشهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جشنواره که با حضور والدین دانش آموزان و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد اولیای تربیت در مدرسه با کمک دانش آموزان غرفه‌های اقوام کرد، لر، بلوچ، گیلکی، قشقایی وترک را راه اندازی و مجموعه‌های از دست ساخته ها، ابزار و آلات زندگی و فرهنگی و بومی اقوام را به معرض نمایش گذاشتند و تیم های دانش آموزی با کمک مربیان و معلمان به توضیح و تشریح آداب و سنن اقوام پرداختند.

دکتر قلتاش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر گفت: «این جشنواره مصداق برنامه درسی عملیاتی برای اجتماعی شدن دانش‌آموزان و نوآموزان و فرصت پاسداشت فرهنگ غنی اقوام ایرانی است و زمینه درک ارزش و جایگاه اقوام در اتحاد ایران اسلامی را فراهم ساخته است.»

همزمان با این جشنواره، نمایشگاه غذاهای سالم و سنتی ایرانی نیز در این آموزشگاه برگزار شد در پایان جشنواره دانش آموزان ناهار خود را در کنار والدین صرف کردند. آموزشگاه سما واحد صفاشهر با رویکرد تجربه مهارت های بنیادین زندگی با این تدابیر روزهای شاد و لذت بخش تحصیلی برای نوآموزان و دانش آموزان فراهم کرده است.

کد خبر: 901343

وب گردی

وب گردی