فریدون برای بار شانزدهم دستگیر شد/ سرقت طلا و پول از زنان

سارق حرفه ای که به عنوان مامور بانک،بیمه و مامور وارد خانه زنان تنها شده و از آنها سرقت می کرد، برای بار شانزدهم دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، 20 فروردین ماه و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک فقره سرقت به عنف منزل در خیابان حبیب اللهی به کلانتری ۱۱۸ ستارخان اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد مردی میانسال پس از ورود به خانه‌ متعلق به یک خانم ۶۵ ساله و اطلاع از محل نگهداری اموال با ارزش این خانم اقدام به سرقت بیش از ۸۰ میلیون تومان طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل منزل وی کرده و از محل متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف منزل" و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۵ داخل خانه نشسته بودم که زنگ خانه به صدا در آمد؛ فردی خودش را مأمور بانک معرفی کرد و مدعی شد که من در قرعه کشی بانک برنده چند میلیون تومان پول شدم؛ به این بهانه این شخص که لباس سفید به تن داشت وارد خانه شد و پس از لحظاتی از من درخواست مدارک شناسایی کرد تا به قول خودش امور اداری برای تحویل پول قرعه کشی را انجام دهـد. برای آوردن مدارک شناسایی به سراغ کمددیواری داخل یکی از اتاق‌ها رفته بودم؛ ناگهان احساس کردم شخصی پشت سرم ایستاده! که به محض برگشتن با این شخص روبرو شدم؛ قصد اعتراض به حضور این شخص در داخل اتاق را داشتم که ناگهان به سمت من حمله ور شد و در حالیکه قدرت مقابله با او را نداشتم، تمامی طلا و جواهرات و پول هایم را از داخل کمد دیواری سرقت کرد و از محل متواری شد.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با توجه به شیوه و شگرد سرقت به بررسی وقوع سرقت‌های مشابه پرداخته و اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مشابه دیگری در دیگر مناطق تهران دقیقا به همین شیوه و شگرد رخ داده است.

بررسی اظهارات مالباختگان جدید نشان داد که فردی با مشخصات یکسان و تحت عناوین "مأمور اداره بیمه" یا "کارمند بانک" و به بهانه‌های مختلف "پرداخت حقوق مستمری" و یا "برنده شدن افراد در قرعه کشی بانک" به در منازلی که در تمامی آن‌ها افراد سالخورده (عمدتا پیرزن) زندگی می‌کنند، مراجعه کرده؛ پس از ورود به منازل افراد، در صورت امکان به شیوه "کش روی" و در صورت اطلاع مالباختگان از هویت واقعی اش به شیوه "زورگیری" اقدام به سرقت وجوه نقد، طلا و جواهرات کرده و نهایتا با یک دستگاه موتورسیکلت طرح ویو آبی رنگ از محل متواری شده است.

کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی با بهره گیری از اظهارات شکات و مالباختگان در خصوص مشخصات ظاهری سارق، شیوه و شگرد سرقت و نهایتا بهره گیری از سوابق مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه‌ای به نام فریدون 50 ساله شدند.

بررسی سوابق "فریدون. ن" حکایت از آن داشت که این شخص از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای با ۱۵ سابقه دستگیری و زندان است که در این ۱۵ فقره بار‌ها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کلاهبرداری، قاپ زنی و سرقت منزل از سوی پایگاه‌های مختلف آگاهی دستگیر و روانه زندان شده و در بسیاری از پرونده سرقت‌های خود نیز دقیقا به همین شیوه و تحت عناوین "مأمور اداره بیمه" و یا "کارمند بانک" اقدام به سرقت از افراد سالخورده کرده است.

همزمان با ادامه تحقیقات برای دستگیری "فریدون" از سوی کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی، پرونده‌های مشابه دیگری اینبار در شعبه ۵ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳ تهران تشکیل و پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت که در پرونده‌های اخیر مجددا "فریدون. ن" مورد شناسایی قرار گرفت.

در یکی از این پرونده‌ها، مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۱۲ پنجم شهریور فردی ناشناس، حدودا ۴۵ ساله با موتورسیکلت به در منزل ما در محدوده قلهک مراجعه کرد؛ این شخص خودش را به عنوان کارمند اتحادیه فرش فروشان معرفی کرد و مدعی شد که برای پرداخت حقوق بازنشستگی پدرم آمده است. پس از مراجعه‌ پدرم، به بهانه آوردن مدارک مرا به طبقه‌ بالا فرستاد؛ زمانیکه من به طبقه‌ بالا رفته بودم، این شخص با پدرم وارد منزل شد و گویا با نشان دادن یک بسته تراول ۵۰ هزار تومانی، با حیله و ترفند پدرم را فریب داد تا پول‌هایی را که ساعتی قبل از شعبه بانک دریافت کرده بود به وی نشان دهد! که در ادامه اقدام به قاپیدن مبلغ ۴ میلیون تومان پول از پدرم نموده و با موتورسیکلت از محل فرار کرد.

با توجه به افزایش تعداد شکات و مالباختگان که همگی آن‌ها توسط "فریدون " تحت عناوین مختلف مأمور "اداره بیمه"، "کارمند بانک" و ... و عمدتا در پوشش پرداخت حقوق بازنشستگی و ... مورد سرقت پول و طلاجات قرار گرفته بودند، دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و سرانجام "فریدون. ن" در ساعت ۲۲ در خیابان پیروزی– میدان شکوفه دستگیر و در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با دستگیری "فریدون" و اعتراف صریح وی به ده‌ها فقره سرقت به شیوه فوق، محل نگهداری قسمتی از وجوه و طلاجات مسروقه در داخل یک دستگاه خودرو ۲۰۶ پارک شده در داخل یک پارکینگ عمومی شناسایی، خودرو ۲۰۶ مذکور به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در بازرسی از محل پیش بینی شده برای نگهداری وجوه و طلاجات مسروقه در داخل خودرو ۲۰۶، نزدیک به یک میلیارد تومان پول و طلاجات کشف شد.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی جرایم ارتکابی متهم در سطح شهر تهران، پرونده‌های متعددی در دادسر‌های مختلف تهران از جمله در دادسرای ناحیه ۳ تهران علیه متهم در حال رسیدگی است.

سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصویر متهم عنوان داشت: با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف و تحت تعقیب قرار داشتن وی از سوی شعبات مختلف دستگاه محترم قضایی، اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره سرقت در پوشش مأمور اداره بیمه و کارمند بانک، گستردگی جغرافیایی ارتکاب سرقت‌ها در سطح شهر تهران و احتمالا سایر شهر‌ها و استان‌ها، شناسایی صریح متهم توسط ده‌ها مالباخته و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳ تهران صادر شده است.

تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سهروردی شمالی - خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.

705

کد خبر: 901378

وب گردی

وب گردی