«رجال پهلوی» به شبکه مستند می‌آیند

مجموعه مستندهای «رجال پهلوی» با پخش آثاری درباره امیرعباس هویدا، اشرف پهلوی و اسدالله علم به مناسبت سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی از امشب 7 بهمن ساعت 22 روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند جنجالی «هویدا، زندگی، زمانه و مرگ» به کارگردانی عباس شوقی با پرداختن به شخصیت هویدا به‌عنوان باسابقه‌ترین نخست‌وزیر حکومت پهلوی می‌کوشد تصویر روشنی از وضعیت کشور در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ ارائه دهد.

این مستندساز توانسته است به ریشه‌های ناکارآمدی این رژیم واردشده و زمینه‌های نارضایتی مردم از آن را به تصویر بکشد.

از بخش‌های جذاب این مستند می‌توان به استفاده از فیلم‌های آرشیوی منحصربه‌فردی، گفت‌وگو با افراد دخیل در دادگاه‌های انقلاب ازجمله نزدیکان مرحوم خلخالی، هادی غفاری، انتشار اسنادی از حضور نظامی ایران در جنگ ویتنام و.. اشاره کرد.

«هویدا» از 7 تا 10 بهمن ساعت 22 روی آنتن می‌رود و بازپخش آن روز بعد ساعت 10:30خواهد بود.

**ناگفته‌هایی از زندگی مرموز اشرف پهلوی

شبکه مستند سیما 11 و 12 بهمن‌ماه مستند «اشرف، همزاد شاه» ساخته سعیده نیک‌اختر را روی آنتن می‌برد.

این مستند نخستین مستند ایرانی با موضوع زندگی اشرف خواهر دوقلوی محمدرضا شاه است و با عبور از کلیشه کارشناسان تاریخی، با استفاده از کارشناسان روانشناس و متخصصان گریم و طراحی لباس به بررسی ابعاد و لایه‌های زیرین شخصیتی اشرف با توجه به رفتارهای او مانند لباس پوشیدن و آرایش می‌پردازد.

سازندگان «اشرف، همزاد شاه» در مسیر ساخت این مستند وارد محوطه ۶۹ هکتاری کاخ اشرف در منطقه تمیشان نور می‌شوند، عمارتی مرموز شبیه گل هشت پر در منطقه‌ای جنگلی و می‌کوشند در همین عمارت پرده از زندگی پررمزوراز اشرف بردارند.

**اسدالله علم، مردی برای تمام فصول

شبکه مستند در سی و نهمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی از تازه‌ترین اثر عباس شوقی با موضوع کارنامه سیاسی امیر اسدالله علم وزیر قدرتمند و پرنفوذ دربار پهلوی هم رونمایی خواهد کرد.

مصطفی شوقی، کارگردان مستند «هویدا» اینبار «علم، مردی برای تمام فصول» را پیش چشم مخاطبان قرار می‌دهد، مستندی که با نگاه به ریشه‌های خاندانی، زندگی و کارنامه سیاسی امیر اسدالله علم تولیدشده است.

این مستند چهارقسمتی که با استفاده از فیلم‌ها و تصاویر دیده نشده، روایتگر روابط و ساختار داخلی سران رژیم پهلوی است، تلاش کرده به شیوه‌ای متفاوت و از زاویه نگاهی جدید، مخاطب را با واقعیات رژیم پهلوی آشنا سازد.

مستند «علم، مردی برای تمام فصول» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر از یکشنبه 15 تا چهارشنبه 18 بهمن ساعت 22 پخش خواهد شد.

503

کد خبر: 901382

وب گردی

وب گردی