بازگشایی خط اعتباری 500 میلیون یورویی چین برای ساخت پتروشیمی لردگان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان از بازگشایی خط اعتباری 502 میلیون یورویی چین به عنوان مهمترین منبع تامین منابع مالی این طرح تولید اوره یاد کرد و از امضای خرید تجهیزات با شرکت های اروپایی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، محسن زارعی‌فر، در خصوص تامین منابع مالی و حجم سرمایه گذاری طرح پتروشیمی لردگان گفت: از 11 خرداد ماه 1394 که خط اعتباری و فاینانس چین نهایی شده به مبلغ 502 میلیون یورو شروع به خرید تجهیزات کردیم و طبق قرارداد بین دو دولت ایران و چین، باید 50 درصد تجهیزات از چین خریداری می شد و 50 درصد غیر چینی که می توانست ایرانی یا اروپایی باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان، ادامه داد: به این ترتیب شروع به خرید تجهیزات عمده کردیم و تاکنون به بیش از 80 درصد در اجرای طرح به پیشرفت رسیده‌ایم، تجهیزاتی که از چین خریدیم با بهترین کیفیت بوده به طوری‌که بخشی از این تجهیزات اروپایی بوده ولی در چین ساخته شده است. به عنوان مثال تابلوهای برق یا کمپرسورها ساخت شرکت زیمنس آلمان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش غیر چینی هم تجهیزاتی از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و حتی سوئیس خریداری شده است، گفت: در شرایط فعلی سه کمپرسور طرح لردگان نصب شده و یک کمپرسور CO2 تست شده و آماده تحویل است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در مجموع کل سرمایه مورد نیاز طرح اوره و آمونیاک لردگان حدود 502 میلیون یورو ارزی بوده که 15 درصد آن آورده صاحبان سهام تامین شده است، خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر این حدود 500 میلیارد تومان هم سرمایه گذاری ریالی بوده که توسط سهامداران تامین شده است.

گفتنی است، طرح پتروشیمی لردگان برای تولید یک میلیون و 650میلیون تن اوره طراحی و در دست اجرا است، به عبارت دیگر خوراک این طرح گاز طبیعی بوده که در واحد آمونیاک با ظرفیت تولید روزانه 2050 تن محصول تولید کرده و سپس محصول تولیدی آمونیاک با ظرفیت 3250 تن در روز به اوره تبدیل خواهد شد.

پیش بینی می‌شود راه اندازی این طرح تولید اوره و آمونیاک صنعت پتروشیمی تا مهر ماه 1397 آغاز و در نهایت تا پایان سال آینده امکان تولید آزمایشی و سپس تجاری فراهم شود.

402

کد خبر: 901423

وب گردی

وب گردی