بودجه  ۹۷ در حوزه عمرانی  نمی تواند موفق باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بودجه سال ۹۷ که در حوزه عمرانی بسته شد نمی تواند موفق باشد ضمن اینکه تهدات دولت روز به روز افزایش می یابد.

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۷ در حوزه عمرانی موفقیت آمیز نخواهد بود؛ گفت: بودجه سال ۹۷ که در حوزه عمرانی بسته شد نمی تواند موفق باشد ضمن اینکه تعهدات دولت روز به روز افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: ما برای حل این مسئله شاید در نهایت بتوانیم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تغییراتی را انجام دهیم که به وضعیت بودجه در حوزه عمرانی کمک کند و بودجه امسال حوزه عمرانی را ضعیف می دانیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در انتقاد از بودجه حوزه عمران بیان کرد: یکی از نقدها به بودجه امسال، میزان اوراقی است که قرار است صادر شود اما این اوراق در هر صورت نمی تواند جایگزین پول باشد چرا که در بسیاری از پروژه های عمرانی باید پول پرداخت شود و بدون آن پروژه ها نمی تواند موفق باشد ضمن اینکه ما داریم برای نفت آینده تصمیم می گیریم.

محمد دامادی در ادامه افزود: زمانی که اوراق صادر می کنید و می گویید دو سال دیگر مبلغی بدست می آورم و مدام سود به پول تعلق می گیرد این به این معناست که هزینه تمام شده پروژه افزایش پیدا می کند ضمن اینکه الان هم زمانی که می خواهند اوراق صادر کنند باتوجه به اینکه اوراق در بازار تنظیم دارد باعث می شود که اینها پروژه را بالاتر ببینند تا پیمانکار بتواند سودی داشته باشد.

وی تصریح کرد: دولت توان پرداخت را ندارد و چندسال بعد پرداخت می کند در ادامه کار این دولت به اتمام می رسد و دولت بعدی با تعهدات بسیار زیادی می آید که باید پرداخت کند؛ من فکر می کنم که دولت باید مدیریت دیگری نسبت به این زمیه اتخاذ کند .

۳۰۴

کد خبر: 901428

وب گردی

وب گردی