مسئولان برای موفقیت دانشجویان برتر منابع کتابخانه‌ای را فراهم کنند

رتبه اول المپیاد علمی پرستاری مازندران، حضرت زینب(س) عقیله بنی‌هاشم را بهترین الگو برای پرستاران می‌داند و عنوان می‌کند که برای شرکت در آزمون‌ها، المپیادها و امتحانات، نیاز به منابع کتابخانه‌ای و در این راه از مسئولان انتظار کمک داریم.

به گزارش ایسکانیوز،‌ در مراسم روز پرستار از دانشجوی ترم ۶ پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل و نفر برگزیده مراکز آموزشی درمانی دولتی و خصوصی شهرستان بابل تجلیل شد.

مژگان گیل دانشجوی ترم ۶ پرستاری نفر اول ورودی ۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل و در نخستین المپیاد علمی پرستاری که توسط سازمان نظام پرستاری کشور برگزار شد در مازندران رتبه اول را کسب و به مرحله کشوری راه پیدا کرده است.

رتبه اول المپیاد علمی پرستاری مازندران در سال 96 آخرین عنوانی است که پرستار نمونه واحد بابل آن را کسب کرده و به همین مناسبت خبرنگار خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی با وی به گفت‌وگو نشسته است.

* چرا رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل را انتخاب کردید؟

- چون من دانشجوی رشته بهداشت عمومی و با بچه های رشته پرستاری واحد بابل در ارتباط بودم و به این رشته علاقه مند شدم تا شاید بتونم با تحصیل در این رشته مرهمی بر دردهای بیماران باشم. اگرچه بازار کار خوب پرستاری هم در این انتخاب بی تاثیر نبود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل هم به لحاظ کیفیت آموزشی، تجهیزات آزمایشگاهی، کمک خدمات آموزشی، استادان و مربیان بالینی یکی از واحدهای دانشگاهی معتبر علمی استان است.

* آیا به جایگاه پرستاری در جامعه توجه می شود؟

- قبلأ آنجنان توجهی به این رشته نمی شد، رشته مقدس پرستاری، رشته ای است که اخلاق مداری، صداقت، خوش رویی، ایثار و از خود گذشتگی باید در آن رعایت شود، خوشبختانه در چند سال اخیر این رشته مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است. امیدوارم بیش از این مورد اقبال عمومی مردم و مسئولان قرار گیرد.

* معیارهای انتخاب پرستار نمونه چیست؟

- پرستاری شغل باارزش و آبرومندی است، یک پرستار عاشق و نمونه باید صبور و مهربان باشد، کاری که برای بیمار انجام می دهد با اخلاص و برای رضای خدا انجام دهد و در کارش کوتاهی نکند، در برخورد با بیمار و یا همکاران اخلاق نیکو و باشخصیت رفتار و روی خوش داشته باشد، خوشرویی و منظمی پرستار در نگرش بیمار اثرگذار است، پس مهم ترین شاخص ها برای اینکه یک پرستار الگو و کارآمد باشد، رعایت حال بیمار و همدم و همدرد در شرایط خاص و بحرانی است.

* واحد بابل در حوزه علوم پزشکی در سطح دانشگاه های استان چه جایگاهی دارد؟

- دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بابل دارای امکانات پزشکی خوبی در سطح دانشگاه‌های استان است و برنامه های فوق العاده علمی و پژوهشی در حوزه پرستاری دارد از جمله شکل گیری کمیته تحقیقات دانشجویی، کمیته استعداد درخشان و... همه اینها نشان از جایگاه بالای دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بابل است.

* چه قرابتی بین روز پرستار و روز ولادت حضرت زینب وجود دارد؟

- حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت، پرستار صحرای کربلا بودند و چه الگویی بهتر از عقیله بنی هاشم برای ما پرستاران. برای من اینجا فرصتی است که به پرستاران سرزمینم ایران اسلامی، ادای احترام کنم و این ایام فرخنده را به اساتید بزرگوارم و دانشجویان رشته پرستاری تبریک عرض کنم.

* سخن آخر؟

- اول از همه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه دانشکده پزشکی واحد بابل و استادان و مربیان پرستاری که پشتیبان و حامی دانشجویان هستند و بسیار پر تلاش در راستای اعتلای این رشته علمی و اعتقادی گام بر می دارند قدردانی می‌کنم. مسلما موفقیت اتفاقی به دست نمی آید و من مدیون استادان و مربیان خود هستم.

برای شرکت در آزمون ها و المپیادها و امتحانات، نیاز به منابع کتابخانه‌ای داریم، کتابخانه دانشگاه بسیار غنی است برای پیشرفت و تعالی دانشجویان دانشکده پزشکی، از مسئولان می خواهیم این امکانات بیشتر در اختیار دانشجویان پرستار و مامایی قرار گیرد.

کد خبر: 901463

وب گردی

وب گردی