برخی از توریست ها در صفحات اجتماعی خود اعلام کرده اند از اصفهان خرید نکنید!

رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به برخی تخلفات تورلیدرها در خریدهای توریست‌ها، گفت: امروز برخی از توریست ها در صفحات اجتماعی خود اعلام کرده اند از اصفهان خرید نکنید. باید از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری پرسید که چگونه می توان در مقابل تورلیدرهای متخلف ایستاد تا دوباره شاهد این شرایط نباشیم؟

به گزارش ایسکانیوز، عباس شیردل اظهار کرد: فروش صنایع دستی ایرانی به دلیل شرایط اقتصادی فعلی کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: رکود اقتصادی این روزها خود را در کاهش صادرات و فروش نشان می دهد. این مشکلات باید در مسائل کلان کشوری حل شود و مسئولان باید برای بهبود آن فکری کنند.

رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان اضافه کرد: زمانی که وضعیت گردشگری کشور و وضعیت مالی جامعه بهبود یابد مردم قطعا خریدهای بهتری خواهند داشت و به همین دلیل وضعیت فروش صنایع دستی نیز رو به افزایش می رود، از طرف دیگر وقتی یک خانوار وضعیت معیشتی مناسبی داشته باشد قطعا علاقه خواهد داشت از صنایع دستی به عنوان لوازم فاخر استفاده کند و شرایط ادقتصای خانواده هنرمندان صنایع دستی نیز بهتر می شود.

خروج صنایع دستی از سبد خانوار

شیردل اظهار کرد: آنجا که رکود در تمام بخش ها احساس می شود و صنایع دستی در سبد خرید خانوارها وجود ندارد واقعا از دست هنرمند دیگری کاری ساخته نیست، چراکه به سبب این رکود مسافرت ها کاهش می یابد.

وی به برخی تورلیدرنماها و تورلیدرهایی که به واسطه گرفتن کمیسیون های زیاد به فرهنگ گردشگری آسیب زدند اشاره کرد و گفت: این قبیل اتفاقات صنایع دستی را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل امروز برخی از توریست ها در صفحات اجتماعی خود اعلام کرده اند از اصفهان خرید نکنید. باید از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری پرسید که چگونه می توان در مقابل تورلیدرهای متخلف ایستاد تا دوباره شاهد این شرایط نباشیم؟

رییس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: رکود عجیبی بر بازار صنایع دستی میدان نقش جهان حاکم شده است و فروش برخی مغازه ها کاهش چشمگیر داشته است. 400 مغازه در لایه های اصلی و بازار میدان نقش جهان قرار دارند و 150 مغازه نیز در بازار قیصریه هستند که همگی دچار رکود عجیب شده اند.

شیردل گفت: بیمه هنرمندان و مشکلات مالی تولیدکنندگان و فروشندگان معضل فعلی صنایع دستی است که باید این مشکلات بهبود پیدا کند. از طرف دیگر باید هنرمندان استفاده از تجارت الکترونیک را بیاموزند و برای فروش بهتر از این بستر نیز بهره ببرند.

منبع: ایسنا

901/900

کد خبر: 901466

وب گردی

وب گردی