تبادل آخرین دستاوردها در راستای تقویت توان علمی متخصصان حوزه آزمایشگاهی

نشست اعضای کارگروه تخصصی X-Ray، توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و با هدف تبادل آخرین دستاوردها در راستای تقویت توان علمی کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست اعضای کارگروه تخصصی X-Ray، توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و با هدف تبادل آخرین دستاوردها در راستای تقویت توان علمی کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار شد.
در ابتدای این نشست، زهره فتاح، کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت‌های شبکه را معرفی کرد و گفت: هدف اصلی این کارگروه، ارتقای شخصی و علمی کارشناسان از طریق آموزش همکاری و تبادل تجربه و نظرات با دیگران است.
وی یکی از اهداف مهم شبکه آزمایشگاهی را استاندارد کردن فعالیت‌های آزمایشگاه های عضو دانست و از همه کارشناسان خواست که در پیاده سازی و تدوین استانداردهای ملی کاربردی دستگاه‌های خود همکاری کنند و چک دوره‌ای کالیبراسیون تجهیزاتشان را جدی بگیرند.
در ادامه نشست، حمیدرضا خلیلی مسئول بخش کانی‌شناسی این مرکز، به معرفی بخش‌های مختلف آزمایشگاهی و غیر آزمایشگاهی مرکز رازی پرداخت.
وی عمده فعالیت‌های این مرکز را در زمینه‌ فلزات، قطعات صنعتی، پلیمرها، سرامیک، نانو مواد و مواد نانو، محیط زیست، فناوری اطلاعات، طراحی و شبیه سازی، مشاوره فنی و انجام پروژه‌های صنعتی عنوان و اعلام کرد که همه آزمون‌های این مرکز بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی طراحی شده‌اند.
فریبا علی، دبیر کارگروه و مسئول فنی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ضمن بیان فعالیت‌های انجام گرفته در این کارگروه، گفت: تدوین مقاله، ترجمه استاندارد و دوره های آموزشی متعدد، نیاز سنجی آموزشی، تدوین مقالات کاربردی در زمینه دستگاه های آنالیز پرتو ایکس و ترجمه استانداردهای پایه دستگاهی از جمله این اقدامات است.
وی، تهیه بانک اطلاعات الگوهای پراش را از اهداف آینده کارگروه عنوان کرد.

202

کد خبر: 901468

وب گردی

وب گردی