عراق با کمک کشورهای دوست خود توانست داعش را شکست دهد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق گفت:مردم عراق با کمک کشورهای دوست خود داعش را شکست دادند و برای مرحله پساداعش خود را آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق بعد از دیدار با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم عراق برای مرحله پساداعش خود را آماده می‌کنند، آنان توانستند با کمک کشورهای دوست خود داعش را شکست دهند، از بعد تحولات امنیتی و سیاسی سازمان ملل به طور کامل از مردم عراق حمایت می‌کند.

کوبیش اضافه کرد: همچنین سازمان ملل حمایت کامل خود را از مردم عراق برای حفظ تمامیت ارضی و حق حاکمیت آنها اعلام می‌دارد.

وی تأکید کرد: از نظر اقتصادی و اجتماعی برای ما بسیار اهمیت دارد که به مردم عراق برای توسعه، جذب سرمایه‌گذاری و با مبارزه با فساد کمک کنیم. قطعا انجام اینگونه اصلاحات فرصت بیشتری به مردم این کشور و جوانانش می‌دهد تا بتوانند از فرصت‌های پیش رویشان استفاده کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق یادآور شد: امیدواریم عراق بتواند نقش خود را برای افزایش ثبات، امنیت و همکاری‌ها در منطقه به خوبی انجام دهد. ما نیز در این مسیر عراق را یاری می‌کنیم تا نقش تاریخی خود را در منطقه بازی کنند.

وی ادامه داد:از جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم که این فرصت را به من داد تا برای مشاوره و رایزنی به ایران بیایم. ما نقطه نظرات مشترکی در زمینه اینکه تحولات عراق در مسیر صحیحی پیش می‌رود، داریم.

302

کد خبر: 901479

وب گردی

وب گردی