کلسترول بالا رشد تومورهای سرطانی را ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد

نتایج آزمایشات تازه نشان داده است که رژیم‌های غذایی حاوی کلسترول بالا سرعت رشد تومورهای سرطانی را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در یک بررسی به مطالعه ارتباط بین رژیم‌های غذایی حاویِ کلسترول بالا و افزایش خطر ابتلا به سرطان روده پرداختند. اگرچه این ارتباط هم‌اکنون شناسایی شده اما محققان هنوز به اطلاعات دقیقی در مورد علت آن دست پیدا نکرده‌اند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: سلول‌های بنیادی نکته کلیدی در این رابطه هستند. این سلول‌ها می‌توانند به هر نوع سلولی در بدن تبدیل شوند و به نظر می‌آید کلسترول مازاد، سرعت تکثیر سلول‌های بنیادی و رشد تومورها را افزایش می‌دهد.

متخصصان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند کلسترول بر رشد سلول‌های بنیادی در روده‌ها تاثیر می‌گذارد و در نتیجه میزان تشکیل تومورها را تا ۱۰۰ برابر بالا می‌برد. همچنین درحالیکه رابطه بین کلسترول در رژیم غذایی و سرطان روده به خوبی مورد تایید قرار گرفته اما پیش از این مکانیزم موثر در آن توضیح داده نشده‌ بود.

متخصصان آمریکایی در این آزمایشات با گنجاندن کلسترول بیشتر در رژیم غذایی موش‌های آزمایشگاهی متوجه افزایش رشد تومورهای سرطانی شدند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، متخصصان مشاهده کردند زمانیکه سطح کلسترول در بدن موش‌ها افزایش می‌یابد توانایی سلول‌های بنیادی در تکثیر بیشتر شده و موجب می‌شود بافت روده‌ها و معده گسترش پیدا کند و در نتیجه میزان تشکیل تومورها در روده‌ها بالا می‌رود.

701

کد خبر: 901489

وب گردی

وب گردی