دانشجویان با ثبت شرکت به سمت کارهای اقتصادی بروند

دکتر علی جمالی نظری در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان رشته مهندسی هسته‌ای (پرتو پزشکی) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: بارها با دانشجویان صحبت کردیم که چطور می‌توانند برای خودشان شرکت ثبت کنند و بیزینس خودشان را با کمپین راه بیندازند و وارد بازار کار شوند.

به گزارش ایسکانیوز جمالی نظری افزود: اکثر دانشجویان با دید پزشکی و بیمارستان وارد این رشته می‌شوند درحالی‌که اولویت اصلی این رشته همان‌طور که از اسم آن هم پیدا است رشته مهندسی است. انتظار یک مرکز آموزشی مثل دانشگاه از رشته‌ای مثل مهندسی پزشکی، تربیت یک تعداد مهندس است که بتوانند در مؤسسات نسبتاً فنی، طرح بدهند و یا حتی در بیمارستان و در قسمت‌های فنی مشغول بکار شوند.

جمالی نظری بیان کرد: در تهران بالغ‌بر 2 هزار شرکت پرتو پزشکی و مهندسی پزشکی فعالیت دارند و حتی در عنوان‌های اسامی این شرکت‌ها هم شما می‌توانید کلمه پرتو را ببینید و این تعداد شرکت نشان‌دهنده اهمیت این رشته است.

مدیر گروه مهندسی هسته‌ای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: ما چه در کشورهای پیشرفته و چه در شرکت‌های داخلی کشورمان به رشته‌هایی مهندسی مثل پرتو پزشکی و مهندسی پزشکی نیاز داریم و در شهرهای بزرگی مثل تهران شرکت‌های مرتبط با این رشته‌ها را زیاد می‌بینیم ولی خب ممکن است در شهرستان‌ها کمتر باشد. هم‌اکنون شرکت‌های کالیبراسیون و شرکت‌های خدمات جانبی در شهرستان‌ها به‌شدت وجودشان موردنیاز است و از تهران نیروهایشان را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بارها با دانشجویان صحبت کردیم که چطور می‌توانند برای خودشان شرکت ثبت کنند و بیزینس خودشان را با کمپین راه بیندازند و باوجوداینکه از این فضا به‌واسطه سرنوشت رشته خودشان در مقطع لیسانس در دو سه سال آینده ناراحت و نگران‌اند اما باید نگرانی‌ها را کنار بگذارند و با آن تجربه‌هایی که می‌توانند به دست بیاورند، کم‌کم باید وارد بازار کاری‌شان شوند و من مطمئنم در آینده می‌توانند موفقیت‌های بیشتری را حتماً کسب کنند.

جشن دانش‌آموختگی دانشجویان رشته مهندسی هسته‌ای (پرتو پزشکی) با حضور ده‌ها نفر از دانشجویان، اساتید و خانواده‌های آنان در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

کد خبر: 901583

وب گردی

وب گردی