عزم جدی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان وبلوچستان بر اجرای برنامه‎های فرهنگی/انتصاب مشاور ریاست دانشگاه در امور بانوان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: لازم است به منظور ثمربخش شدن برنامه‎های فرهنگی دانشگاه، تقویم زمانی سالیانه برنامه‎ها در سطح استان تدوین و به صورت دقیق مورد اجرا قرار بگیرد

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سلطانعلی میر در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از عزم جدی دانشگاه بر اجرای پرمحتواتر و باقوت‎تر برنامه‎های فرهنگی در کلیه واحدهای استانی دانشگاه خبر داد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: به حمدلله در حال حاضر فضای برگزاری برنامه‎های فرهنگی به خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده و دیگر هیچ عذری برای کم کاری در این حوزه پذیرفته نیست؛ همگان انتظار دارند تا شاهد قوت بخشی جدی مباحث فرهنگ در کلیه واحدها و مراکز دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان وبلوچستان باشیم.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تشکل‎های اسلامی و سیاسی دانشجویی باید مورد حمایت قرار گیرند و فضا برای راه‎اندازی تشکل‎های جدید نیز مهیا شود و تمامی این تشکل‎ها مورد حمایت قرار گیرند و محتواهای فکری و لجستیکی لازم به آنها ارائه شود.

این مسئول دانشگاهی اظهار کرد: لازم است به منظور ثمربخش شدن برنامه‎های فرهنگی دانشگاه، تقویم زمانی سالیانه برنامه‎ها در سطح استان تدوین و به صورت دقیق مورد اجرا قرار بگیرد تا شاهد موازی کاری و اجرای برنامه‎های تکراری در چند واحد نباشیم و هر روز به نوآوری و خلاقیت برنامه‎ها افزوده شود.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان وبلوچستان تحصیل می‎کنند از نیروهای جوان، خوش‎فکر و خوش‎آتیه هستند که به همین منظور باید از سوی اساتید و پرسنل دانشگاه مورد تکریم و احترام واقع شوند و نوع برخورد اساتید و کادر اجرایی دانشگاه به نحوی نباشد که موجبات دلخوری دانشجویان را فراهم کند.

سرپرست داشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: پیشنهاد می‎شود که کلیه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان سلسله همایش‎هایی را در دهه فجر انقلاب اسلامی با موضوع "40سال، 40پیروزی" برگزار کنند و در این همایش‎ها، برنامه‎ها و اقدامات انجام شده دانشگاه در طول این دهه‎ها به عموم گزارش داده شود و حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی نیز در بخش تولید محتوا و خوراک دهی فرهنگی ایفای نقش داشته باشد.

میر تصریح: اگر بخواهیم برنامه‎های فرهنگی موثر و اثربخشی داشته باشیم باید تمرکز و محور فعالیت‎ها در یک نقطه باشد که در همین راستا پیشنهاد می‎شود دبیرخانه مرکزی دائمی برنامه های فرهنگی استان دایر شود تا امور اجرایی و برنامه‎ریزی برنامه‎ها از این طریق و پس از تایید کمیسیون‎های تخصصی به اجرا درآید و این برنامه ها باید پا را از داخل محیط دانشگاهی فراتر گذاشته و به عموم مردم نیز اطلاع رسانی شود که در این بخش نیز رایزنی هایی با صداوسیما و برخی رسانه ها انجام شده است.

این مسئول دانشگاهی ابراز داشت: برپایی نمازهای جماعات در خوابگاه‎ها، مشاوره‎های تخصصی برای خوابگاهیان، ارتباط‎گیری نزدیک و دوستان با این دانشجویان، دعوت از سخنرانان مذهبی جوان‎پسند و تسهیل صدور مدارک فارغ‎التحصیلی جزو برنامه‎های دیگری است که باید اجرای آن در دستور کار باشد.

وی گفت: فضای فیزیکی و بصری دانشگاه نیز باید رنگ و بوی بیشتری از فرهنگ و قرآن و اهل بیت به خود بگیرد و این کار تنها بر عهده معاون فرهنگی و نهاد نمایندگی ولی فقیه نیست و همگان باید در این امر سهیم باشند.

دکتر سلطانعلی میر تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به طوری جدی در برنامه‎های کاری دانشگاه باشد چرا که نسل امروز آماده و تشنه شنیدن رشادت‎ها و دلاورمردی رزمندگان دوران 8سال جنگ تحمیلی است که اگر در این زمینه اساتید دانشگاه نیز زمانی از وقت کلاس خود را به این موضوع اختصاص دهند طبیعتاً شاهد برکات و خیرات بسیاری خواهیم بود.
در بخش دیگری از این جلسه خانم دکتر زینب هاشمی‎باغی عضو هیات علمی گروه جامعه‎شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به عنوان مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در امور بانوان معرفی شد.

204

کد خبر: 901590

وب گردی

وب گردی