ماجرای ارثیه پدری پهلوی‌ها در برنامه  «به اضافه مستند» روایت می شود

بیست و سومین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «ارثیه‌ی پدری» ساخته مهدی نقویان بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز، در این قسمت و پس از پخش مستند، عباس سلیمی‌ نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و مهدی نقویان کارگردان مستند «ارثیه‌ پدری» مهمان برنامه خواهند بود و میزگردی با موضوع تاریخ سیاسی معاصر کشور، تاریخچه خاندان پهلوی و به ویژه محمدرضا شاه برگزار می‌کنند. هم‌چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» استثنا ساعت 20 به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

مستند «ارثیه پدری» روایتی متفاوت از زندگی محمدرضا شاه پهلوی در گذر زمان است. داستان فیلم از تاجگذاری او در سال 1346 آغاز شده و تا زمان مرگ او در مصر در سال 1359 ادامه دارد. مستند در 15 سکانس روایت شده است که هر کدام از آن بیانگر اتفاقی مهم در زمان محمدرضا پهلوی است. هر سکانس از این فیلم به نام یکی از فیلم‌های زمان شاه نامگذاری شده است و عنوان آن متناسب با موضوع آن سکانس است. این موضوع به جذاب شدن این مستند آرشیوی کمک شایانی کرده است.

«ارثیه‌ی پدری» اولین بار در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت رونمایی و اکران شد. پس از آن در جشنواره عمار حضور پیدا کرد. این مستند برای اولین بار در صدا و سیما از شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» پخش خواهد شد.

برنامه به اضافه مستند با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 10 بهمن ماه ساعت 20 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 11 بهمن ماه ساعت 9 و جمعه 13 بهمن ماه ساعت 13:30 است.

503

کد خبر: 901740

وب گردی

وب گردی