فرصت ثبت نام کنکور تا 11 بهمن تمدید شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۷ تا روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه خبر داد.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بر اساس برنامه ی زمانی اعلام شده در آزمون سراسری سال 97 که از بعدظهر روز یک شنبه اول بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آغاز شده بود؛ پس از پایان ثبت نام اولیه تا ساعت 24 روز 11 بهمن ماه تمدید شد.

توکلی تصریح کرد: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۷ اقدام نکرده اند، فرصت ثبت نام تا ۱۲ شب چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۹۶ تمدید شد هم چنین تا ساعت 12 امروز 8 بهمن ماه،تعداد ۷۰۷ هزار و ۹۰۹ داوطلب ثبت نام کردند. داوطلبانی که پیش از این نیز ثبت نام کرده اند می توانند در فرصت اعلام شده اطلاعات خود را ویرایش کنند.

توکلی افزود: ثبت نام صرفا از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می گیرد و دفترچه راهنمای ثبت نام حاوی شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری ۹۷ همزمان با ثبت نام در روز یکشنبه اول بهمن منتشر شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: آزمون سراسری سال 97 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و همچنین کد رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ثبت نامی که در این مرحله انجام می شود برای دانشگاه آزاد هم هست افزود: داوطلبان در این مرحله مشخص نمی کنند که در کدام دانشگاه قصد تحصیل دارند و آزمون کنکور سراسری برای کلیه ی داوطلبان به صورت مشترک برگزار خواهد شد و سازمان سنجش برای همه ی داوطلبان کارنامه ی واحد صادر می کند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در آزمون سراسری سال ۹۷ دارندگان دیپلم نظام قدیم، بدون توجه به نوع دیپلم و دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی و یا فارغ التحصیل پیش دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی با توجه به رشته های تحصیلی مورد علاقه خود، می توانند منحصرا متقاضی یکی از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، و یا زبان های خارجی شوند و در تقاضانامه اینترنتی ثبت نام آن را ثبت کنند.

توکلی تصریح کرد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری سال ۹۷ در روزهای پنج شنبه هفتم و جمعه هشتم تیرماه ۹۷ در حوزه های امتحانی مربوط برگزار می‌شود. نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مربوط در دهه دوم مرداد ماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

202

کد خبر: 901751

وب گردی

وب گردی