اعلام اسامی جاده‌های مسدود /بارش برف و باران در اکثر محورها

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از مسدود شدن هشت محور در نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،سرهنگ نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور اظهار کرد: در حال حاضر در محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان غربی‌، البرز، سمنان، قزوین، قم، زنجان، کرمانشاه ، گیلان، گلستان، همدان وتهران شاهد بارش برف هستیم. علاوه بر آن در محورهای مرنج استان آذربایجان شرقی، محور تربت حیدریه- مشهد در خراسان رضوی، محورهای اراک -توره، اراک - قم در استان مرکزی ، محور الشتر – کرمانشاه در لرستان، محور هراز – چالوس- فیروزکوه نیز بارش برف گزارش شده است.

وی افزود:‌ در حال حاضر محورهای استان‌های مازندران و گلستان، بارش باران گزارش شده‌است. استفاده از زنجیر چرخ در محور گرمسار استان سمنان و محورهای استان‌های آذربایجان شرقی اردبیل، البرز، قزوین، زنجان، گیلان و سمنان الزامی است. محورهای هراز و تهران- کرج در محدوده وردآورد نیز بازگشایی شده‌است، اما هنوز محور کرج -چالوس، تهران -قم، تهران- ساوه، قزوین -زنجان، قزوین – رشت، قزوین –همدان، زنجان- طارم و قزوین – تاکستان فعلا مسدود است. مسافران حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

سردار حمیدی -رئیس پلیس راه کشور- با اشاره به بارش برف در بیشتر استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان ، کرمانشاه، کردستان، گیلان، قزوین، قم، زنجان، لرستان، همدان و استان تهران و همچنین ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه ، اظهار کرد: در ا کثر محورهای استان خوزستان و مازندران شاهد بارش باران هستیم. علاوه بر آن در باند شمالی آزاد راه تهران - کرج از محدوده پیکان شهر تا گرمدره و باند جنوبی آزاد راه کرج - قزوین از محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل پردیس شاهد ترافیک سنگینی هستیم.

وی با اشاره به همچنین از کولاک و یخ زدگی در بیشتر محورهای استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، قزوین، زنجان، سمنان و لرستان خبر داد و گفت: رانندگان با زنجیر چرخ در این محورها تردد کنند. شهروندان نیز از تردد در محورهای تهران - کرج، تهران - قم و تهران - ساوه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند. سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند. آزاد راه تهران - قم نیز در غرب استان تهران به دلیل بارش شدید برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود است.

همچنین جانشین پلیس راهور ناجا گفت: ‌17 استان شمال غربی ، غربی، مرکزی، شمالی و ارتفاعات البرز درگیر بارش‌ها و نزولات آسمانی هستند.

سردار موسی امیری درباره آخرین وضعیت محورهایی که به دنبال بارش برف و کولاک دچار مسدودیت شدند اظهار کرد: درحال حاضر با توجه به شرایط جوی و برف کولاک شرایط راه‌ها دشوار است وبا هماهنگی راهداری تلاش می کنیم که محورهای مذکور بازگشایی شوند همانطور که محور هراز از ساعت 9:30 امروز بازگشایی شد و محور فیروزکوه از دیشب بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: ما و دستگاه‌های دخیل تلاش می کنیم که محورهایی که امکان بازگشایی در آنها وجود دارد برای تردد مسافران بازگشایی کنیم و پس از این اتفاق اطلاع‌رسانی کنیم.

سردار امیری ادامه داد:محدوده حسن اباد در محور قم- تهران از شب گذشته دچار مشکل شده و شرایط در محور کرج- تهران نیز از بامداد مشکل پیدا کرده و مردم ساعات طولانی در این محورها معطل هستند و به دنبال این هستیم که زودتر محورها باز شوند و شرایط را برای تردد مردم آسان کنیم. در این محورها دشواری حرکت وجود دارد و نیروهای ما و سایر سازمان‌های دخیل مانند هلال احمر ، اورژانس و راه‌داری همکاری می کنند تا بتوانیم این محورها را آزاد کنیم.

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به این که باز شدن بعضی از محورها با دشواری همراه است گفت:‌ در محور تهران کرج در محدوده وردآورد خودروها در پنج – شش لاین ایستاده‌اند و خودرو به خودرو آنها را آزاد می کنیم تا شرایط بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به این که بعضی از محورهای توانایی پذیرش مسافر جدید ندارند گفت: شرایط در محور قم- تهران و تهران – کرج درحال بهبود است اما آمادگی پذیرش هموطنان وجود ندارد و توصیه جدی می‌کنیم که به هیچ وجه از این محورها استفاده نکنند بنابراین در محورهای تهران –کرج ، آزادراه تهران- قم و قم- تهران امکان تردد نیست و ساعات طولانی زمان می برد تا شرایط بهبود پیدا کند.

سردار امیری با بیان اینکه باید امکان یخ‌زدایی فراهم شود در مورد شرایط بازگشایی محورهای مسدود شده گفت: ما زمانی می توانیم این محورها را برای عبور آماده کنیم که شرایط ایمن فراهم شود و عجله ای برای بازگشایی راه در زمانی که ایمن نیست، نداریم با توجه به ا ین که تا فردا شرایط جوی با برودت پایین و کولاک همراه است باید شرایط مناسب باشد و به محض اینکه مسیری ایمن است آن را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: وجود این وضعیت و در راه‌ماندن برخی از هموطنا باعث شرمندگی ما و سایر سازمان‌های دخیل است.

۷۰۵

کد خبر: 901780

وب گردی

وب گردی