لزوم توجه به سهمیه خبرنگاران در طرح ترافیک جدید

عضو شورای شهر تهران خواستار توجه بیشتر به سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون شهردار در خصوص طرح ترافیکی جدید پایتخت با بیان اینکه مخالف با حذف سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران هستم، گفت: با توجه به جایگاه حرفه‌ای خبرنگاران و عکاسان باید بگویم که این قشر بخشی از مسئولیت‌های شهر را بر عهده دارند و حذف سهمیه آنها به معنای پنهان ماندن بخشی از مشکلات شهر است.

وی با اشاره به ابهاماتی که در توزیع آرم طرح ترافیک در سال‌های قبل وجود داشت،‌ گفت: در سال‌های گذشته نزدیک به 1300 طرح ترافیک در اختیار وزارت ارشاد قرار گرفت که آنها را باید میان خبرنگاران و نشریات توزیع می‌کرد و این در حالیست که بیشتر از این تعداد را هم خود شهرداری میان خبرنگاران و ... توزیع می‌کرد و این در حالیست که صدا و سیما هم سهمیه اختصاصی داشت.

مسجدجامعی با اشاره به ابهامات توزیع طرح ترافیک به دوره مدیریتی خود به عنوان رئیس شورا اشاره کرد و گفت: در دوره چهارم عددی را به عنوان طرح ترافیکی که میان خبرنگاران توزیع شده بود را خواستم و تاکید کردم اسامی خبرنگاران را اعلام کرده و حتی روی سایت بگذارند تا شفافیت لازم در این خصوص ایجاد شود اما متاسفانه این مهم مغفول ماند.

وی با بیان اینکه تاکید می‌کنم که بایستی طرح ترافیکی به خبرنگاران اختصاص داده شود، گفت: بر اساس تبصره 2 ماده 3 لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر شهرداری اجازه می‌دهد که حداکثر 1.5 درصد از مجوزهای صادره را در موارد خاص با اعمال ضریب نیم تعیین و محاسبه و پیشنهاد می‌شود خبرنگاران نیز در این تبصره گنجانده شوند، چرا که موضوع خرید طرح ترافیک توسط خبرنگاران از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
706

کد خبر: 901799

وب گردی

وب گردی