شهردار تهران : از بارش برف غافلگیر نشدیم/ شهروندان امشب بیشتر احتیاط کنند

شهردار تهران از سایت برفروبی شهرداری منطقه 11 در خیابان برادران مظفر بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدام انجام شده برای پاکسازی معابر مرکزی پایتخت قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، دکتر محمد علی نجفی عصر امروز در حاشیه بازدید از سایت برف روبی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت، با اشاره به آمادگی مدیریت شهری برای بازگشایی معابر از ساعات ابتدایی بارش برف، تاکید کرد: با توجه به پیش بینی قبلی هواشناسی ما از عصر روز شنبه برای مقابله با آثار ناشی از بارش برف آمادگی داشته و از ساعت شش عصر دیشب در تمامی سطح شهر تهران حضور داشتیم؛ از این رو با آغاز بارش برف تمامی نیروهای شهرداری در مناطق مختلف حضور داشتند و به هیچ عنوان غافلگیری در کار نبود.

اسکان بی خانمان ها در گرمخانه ها، سرویس دهی به شهروندان در مترو

وی تاکید کرد: اولین آمادگی شهرداری تهران درباره گرمخانه ها و محل های اسکان کارتن خواب ها و افراد بی خانمان بود؛ بر این اساس در طول شب گذشته تعداد زیادی از خودروهای شهرداری در شهر می چرخیدند تا کارتن خواب ها و بی خانمان ها را به گرمخانه ها ارجاع دهند .

شهردار تهران به سرویس دهی مترو در طول مدت بارش برف اشاره و تصریح کرد: بعضی از خطوط مترو همانند خط تهران – کرج تا ساعت سه بامداد فعال بودند و جمعی از شهروندان تهرانی که وسیله نقلیه از ایستگاه مترو به منازل پیدا نکردند، در همان ایستگاه ها اسکان داده شدند.

نجفی تاکید کرد: از ساعت هشت شب و با شروع برف در اکثر مناطق، همکاران ما در شهرداری در سطح خیابان ها توزیع شدند و از همان زمان تا کنون عده ای از همکاران هنوز شیفت خود را عوض نکرده اند.

وی از تقسیم بندی معابر به سه گروه معابر اصلی، درجه دو و درجه سه برای برف روبی خبر داد و گفت: مشخص بود که اولویت را به معابر اصلی دادیم؛ امروز صبح هم شهروندان اذعان داشتند که تمامی معابر و به خصوص معابر اصلی، باز بود. البته در بعضی نقاط ممکن بود به علت سقوط درخت نیم ساعت ترافیک ایجاد شده باشد و یا به خاطر لیز خوردن برخی خودروها، معبری بسته شود که به سرعت این معابر بازگشایی شده است.

ارسال امکانات اضافه به اتوبان های تهران-قم و تهران-کرج

شهردار تهران با اشاره به امداد رسانی مدیریت شهری به خودروهای گرفتار در اتوبان های تهران – قم و تهران – کرج، عنوان کرد: از صبح امروز به مناطق 19 و 20 برای کمک به باز کردن بزرگراه تهران – قم و مناطق 21 و 22 برای کمک به باز کردن بزرگراه تهران - کرج دستور دادیم تا امکانات اضافی خود را به آن سمت ببرند؛ بر این اساس مقداری از مرز و حریم شهر تهران خارج شدیم تا به راهداری کمک کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: در مجموع فکر می کنم موضوع حادی برای شهروندان نبود؛ البته تعطیلی مدارس و عقب افتادن ساعت شروع کار ادارات کمک خیلی خوبی کرد و امشب نیز شهروندان و شهرداری باید خیلی احتیاط کنند؛ چرا که برودت هوا بسیار زیاد خواهد شد و پیش بینی می شود هوای تهران به منهای هشت درجه سانتیگراد برسد. از این رو بخش عمده ای از زمین های سطح خیابان و به خصوص پیاده راه ها یخ خواهد بست و فردا روز سختی از نظر حمل و نقل و جا به جایی شهروندان خواهد بود.

غافلگیر نشدیم

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره انتقادات صورت گرفته مبنی بر غافلگیری مدیریت شهری در برابر بارش برف، تصریح کرد: بعضی ها گفتند شهرداری غافل گیر شد اما به هیچ عنوان اینگونه نبود؛ بلکه شهرداری قبل از بارش این نزولات آسمانی کاملا آمادگی داشت.

وی تاکید کرد: بعضی از راه ها در ابتدای بارش بند آمده بودند که آن هم عمدتا به خاطر شیب زیاد خیابان ها و لیز خوردن خودروها بود؛ بر این اساس راه بندان هایی ایجاد شده بود و کاری نبود که از عهده شهرداری برآید. شهرداری تهران نیز در هر نقطه ای که خبر راه بندان رسیده بود، بلافاصله اکیپ مخصوصی را علاوه بر گروهی که کار آن ها باز کردن معابر بود، به منطقه اعزام کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: در دو - سه نقطه تهران مثل قسمتی از بزرگراه یادگار امام (ره) و اطراف پارک پرواز و به خصوص در شمال غربی تهران در ابتدای کار مشکلاتی از نظر ترافیکی داشتیم که بعضی از شهروندان حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت در ترافیک ماندند اما بعد از مدتی همه راه ها باز بود و راه بندانی به خاطر برف در شهر تهران وجود نداشت؛ مگر مواردی که درباره سقوط برخی درختان در خیابان ها و یا تصادف و لیز خوردگی بعضی از اتوموبیل ها وجود داشت.

نجفی در پاسخ به سوال دیگری درباره خسارات و تلفات احتمالی بارش برف در پایتخت نیز گفت: برخی درخت ها روی اتوموبیل های پارک شده مردم سقوط کرده و در این حد خسارت های مالی به برخی شهروندان وارد شده است که خیلی زیاد نیست؛ تا آنجایی که شنیده ایم خسارات و صدمات جانی خیلی محدودی در سطح شهر تهران وجود داشته و در بیرون از شهر نیز اخباری وجود داشته که نمی توانم آنها را تایید و یا تکذیب کنم.

700

کد خبر: 901968

وب گردی

وب گردی