سلفی ها از السیسی حمایت خواهند کرد

بزرگترین حزب سلفی مصر از نامزدی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور حمایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روسیاالیوم، حزب سلفی النور مصر که بزرگترین حزب سلفی در این کشور است، از نامزدی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد.

یونس مخیون رئیس حزب سلفی النور در نشستی خبری گفت که پس از رایزنی با هیئت‌ها و دفاتر مختلف حزب در استان‌ها، تصمیم گرفته شد از نامزدی عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی مصر در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت شود.

وی افزود: هیئت عالی حزب النور به این نتیجه رسید که عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور کنونی تواناترین فرد برای انجام ماموریت‌های سنگین و تحقق همکاری بین نیروهای مسلح، پلیس، پارلمان و سایر نهادهای دولتی است.

وی همچنین خواستار مشارکت گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در خارج طی روزهای شانزدهم الی هجدهم مارس (25 الی 27 اسفند) و انتخابات در داخل نیز طی روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم همان ماه (6 الی 7 فروردین 97) برگزار می‌شود.

نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری مصر پس از سرنگونی حسنی مبارک خردادماه 1391 در مصر برگزار شد و در نهایت محمد مرسی نامزد اسلامگرای حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان‌المسلمین به پیروزی رسید.

در پی برکناری محمد مرسی، دومین انتخابات مصر طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد 1393 در داخل و خارج از این کشور برگزار شد و در این انتخابات عبدالفتاح السیسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح مصر با به دست آوردن 23٬780٬104 رأی به پیروزی رسید.

کد خبر: 902017

وب گردی

وب گردی