حسن بیگی: کشورهای اروپایی ابزار دست آمریکا و ترامپ نشوند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشورهای اروپایی نباید ابزار دست آمریکا ترامپ بشوند.

ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی درباره مسائل موشکی و همراهی آن ها با اقدامات آمریکا علیه برجام گفت: در ابتدا باید عرض کنم که جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی در خصوص مسائل موشکی و دفاعی با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد و لذا خط قرمز جمهوری اسلامی حفظ امنیت ملی و تمامیت ارضی و تقویت بنیه دفاعی خود است.

وی افزود: تاریخ نشان داده است هرکشوری تسلیم خواسته های آمریکا بشود ضعیف خواهد شد و در نهایت آمریکایی ها قصد تجاوز به آن کشور را کرده اند و در صدد تجزیه آن کشور برآمدند.

حسن بیگی ادامه داد: اروپایی ها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه زیر بار سلطه آمریکا نخواهد رفت و همچنین سعی کنند در جهت تضعیف منافع ملی کشورشان با آمریکایی ها همراه نشوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برجام تصریح کرد: برجام معاهده ای بین المللی و زیر نظر سازمان ملل متحد است؛ این معاهده بین المللی قابل تغییر نیست لذا آقای ترامپ تلاش می کند تا هژمونی آمریکایی در منطقه را تقویت کند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی این موضوع را می دانند که امروز آمریکا در عرصه بین المللی تنهاست و فقط عربستان سعودی است که او را همراهی می کند؛ کشورهایی مانند امارات، بحرین و اردن همواره با حرکت مداخله جویانه آمریکا در منطقه مخالف هستند اما با توجه به شرایط کشورشان اراده بیان هیچ حرف حق و مخالفت با آمریکا را ندارند.

حسن بیگی با بیان این که اروپایی ها نباید ابزار آمریکا شوند گفت: قرن فعلی قرنی نیست که آمریکایی ها بخواهند با لشکر کشی در کشورهای دیگر مداخله کنند، اروپایی ها نیز می دانند که از 15 کشور همسایه ایران فقط روسیه و ارمنستان است که آمریکا حضور نظامی ندارد در بقیه کشور همسایه ایران در طول این 40 سال آمریکا حضور نظامی دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید داشت: آمریکا در مراحل مختلف مانند 8 سال دفاع مقدس از ملت ایران سیلی خورده است؛ اروپا نیز باید در جهت منافع کشور خود عمل کنند و زیر بار سخنان ترامپ نروند.

وی ترامپ را یک دیوانه توصیف کرد و اضافه کرد: در یک مقطعی بر اساس لابی رژیم صهیونیستی ترامپ بر سرکارآمد تا این رژیم به بتواند به وسیله قدرت آمریکا به صورت انتحاری علیه محور مقاومت و جمهوری اسلامی اقدام بکنند.

حسن بیگی اظهار کرد: توصیه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی و تمام کشورهای دنیا این است که دنبال رو آمریکایی ها نباشند زیرا که در حال حاضر آمریکا شرایط خوبی ندارد و به همین دلیل تمایل دارد با سلاح کشورهای دیگر حضور خود را در منطقه توسعه دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است و حرف اول را در منطقه می زند و در سطح بین الملل نیز به عنوان یک بازیگر اثر گذار ایفای نقش می کند و تحت هیچ شرایطی زیر بار سلطه آمریکا نخواهد رفت.

302

کد خبر: 902074

وب گردی

وب گردی