دیشب  3000  کارتن خواب و بی‌خانمان در ۱۸ گرمخانه  اسکان داده شدند

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، روند ساماندهی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب، در پی بارش برف و کاهش محسوس دما را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز شب گذشته جمعی از اصحاب رسانه ضمن بازدید از گرمخانه خاوران شهرداری تهران، در جریان روند ساماندهی افراد بی‌خانمان تهران قرار گرفتند. در جریان این بازیدها و پیش از حضور در گرمخانه خاوران، رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در تشریح روند جمع‌آوری افراد بی‌خانمان از سطح شهر تهران گفت: با شروع بارش برف و کاهش محسوس دما، فعالیت برای ساماندهی افراد بی‌خانمان از سطح شهر تهران تشدید شد؛ به طور معمول ۴۵ گشت شبانه‌روزی توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و افراد بی‌خانمانی که در سطح شهر هستند را به مددسراها منتقل می‌کنند، اما با توجه به سرمای دو شب گذشته، از هر منطقه سه خودرو به گشت‌های شبانه‌روزی اضافه شده که به این ترتیب مجموعا ۱۱۰ خودرو در سطح شهر تهران مشغول فعالیت هستند و در طول ۲۴ ساعت گذشته به صورت شبانه‌روزی افراد بی‌خانمان را از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت ۳۵۰۰ نفری مددسراها در سطح شهر تهران گفت:‌ در روزهای عادی افراد می‌توانند تا ساعت ۸ صبح در مددسراها حضور داشته باشند، اما طی دو روز گذشته شاهد بارش برف و سرمای شدید بوده‌ایم. این افراد می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته در مددسراها حضور داشته باشند که بی‌تردید حضور ۲۴ ساعته این افراد مستلزم ارائه برخی خدمات درمانی و دارویی است. بر همین اساس به افرادی که بیماری‌ها و مشکلات خاص از جمله اعتیاد دارند، دارو داده می‌شود و متادون درمانی در مددسرا در ایام خاصی همچون شب‌های سرد انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ظرف هفته جاری که دمای هوا بسیار کاهش پیدا خواهد کرد، خدمات درمانی، دارویی، استحمام و وعده‌های غذای گرم در اختیار بی‌خانمان‌ها قرار می‌گیرد. همچنین شهروندان در صورت مشاهده این افراد در سطح شهر می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ مراتب را اعلام کنند.

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در بخشی از صحبت‌های خود در گرمخانه خاوران به اسکان 3000 بی‌خانمان در ۱۸ گرمخانه اشاره کرد و افزود: ۱۸ مددسرا (گرمخانه) در مناطق مختلف شهر تهران در این شب‌ها آماده پذیرای افراد هستند. همچنین اتوبوس‌هایی در برخی نقاط شهر مستقر شده که تا صبح بخاری‌آنها روشن است و افرادی که به هر دلیلی از ورود به مددسراها خودداری می‌کنند می‌توانند در این اتوبوس‌ها که وسیله گرمایشی دارند و وعده غذای گرم درآنها داده می‌شود، شب را به صبح برسانند.

قدیمی تاکید کرد: هشت دستگاه اتوبوس گرم برای استقرار در چهار منطقه شهر تهران تدارک دیده شده و افرادی که تمایل به انتقال به مدد سرا ندارند می‌توانند دراین اتوبوس‌ها اسکان یابند.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته حدود ۸۰۰ نفر در مددسرای خاوران پذیرش شده‌اند، افزود: با احتساب افرادی که در شب‌های سرد به صورت کف خواب در این مددسرا اسکان داده می‌شوند، ظرفیت این مددسرا به ۱۳۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از بازدید شبانه اصحاب رسانه از روند فعالیت شهرداری تهران برای برف‌روبی و جلوگیری از یخ زدگی معابر سطح شهر تهران، بازدیدی از ستاد مرکز برف‌روبی شهرداری منطقه۳ انجام شد که در جریان آن عدالت امیرزاده - معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ با اشاره به کارگیری تمام تجهیزات در منطقه سه برای بازگشایی معابر و جلوگیری از یخ‌زدگی، گفت: شهرداری منطقه ۳، ۳۰ هزار کیسه شن مخصوص در سطح نواحی و معابر شهری در قالب مخازن زرد رنگ در ۱۸ محل توزیع کرده‌ است. همچنین ۳۰۰ نیروی انسانی، ۲۲ دستگاه کامیون تیغه‌دار، ۱۲ دستگاه نیسان، ۹ دستگاه شن پاش، دو دستگاه محلول پاش در ۱۸ سایت اصلی و ۲۲ سایت فرعی مشغول به خدمت رسانی در این منطقه هستند.

وی تاکید کرد:‌ نقاط حساس این منطقه شناسایی شده و با استقرار تمامی تجهیزات و ماشین‌های برف‌روبی، هیچ مشکلی در معابر اصلی و فرعی وجود نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این بازدید وحید طلایی - معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه ۳ نیز با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در حوزه رعایت پاکیزگی نهرها و وسایل حمل و نقل عمومی گفت: قطعا با مشارکت شهروندان می‌توان میزان آب‌گرفتگی و لغزندگی‌های ناشی از گرفتگی نهرها را به حداقل ممکن رساند تا به این ترتیب شهروندان بتوانند در هنگام بارش نزولات آسمانی، تردد راحتی را در معابر شهری داشته باشند.

وی افزود: طی روزهای گذشته و پیش از بارش نزولات، نقاط حساس منطقه شناسایی شده و تمام تجهیزات در مناطق اصلی و فرعی مستقر شدند و پس از بارش برف نیز با بکارگیری تجهیزات و نیروی انسانی توانستیم در کمترین زمان ممکن، بازگشایی معابر را انجام دهیم. در حال حاضر نیز تمامی روسای ادارات در حالت آماده‌باش هستند و قطعا تلاش خواهند کرد که در سطح منطقه معبری دچار یخ‌زدگی نشود.

وی ادامه داد:‌ معاونین منطقه ضمن آمادگی کامل و شبانه‌روزی، بر فعالیت‌ سایت‌های برف‌روبی منطقه سه نظارت خواهند داشت تا به این ترتیب مشکلی در تردد شهروندان در سطح منقطه ایجاد نشود.

ایسنا

700

کد خبر: 902130

وب گردی

وب گردی