افتتاح دارالقرآن دانشگاه بین المللی آزاد ماکو در دهه فجر

علی فرج پور مسئول فعالیتهای قرآنی سازمان منطقه آزاد ماکو و مدرس آموزش قرآن کریم دانشگاه آزاد ماکو گفت: دارالقرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی فرج پور مسئول فعالیتهای قرآنی سازمان منطقه آزاد ماکو و مدرس آموزش قرآن کریم دانشگاه آزاد ماکو گفت: در راستای ترویج فرهنگ و آموزش کلام وحی الهی میان دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو و نظر به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری مدظله عالی در همین راستا و تربیت ده میلیون حافظ، درالقرآن کریم این دانشگاه توسط دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود.

وی از آمادگی تامین و اعزام مربی جهت برپایی کلاسهای قرآن در هر نقطه از منطقه خبر داد و گفت: در راستای آموزش و ترویج کلام وحی و برگزاری کلاس از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: در این دار القرآن برنامه های آموزش روخوانی و روانخوانی، فصیح خوانی، حفظ،تجوید،صوت و لحن برگزار خواهد شد.

فرج پور هدف از تاسیس این دار القرآن را آمادگی برای مسابقات سالانه دانشگاههای کشور ابراز کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این دار القرآن در جهت آموزش و استعدادیابی از میان دانشجویان و در جهت سوقدهی دانشجویان به آموزه های دینی و مذهبی در منطقه ای که دائما مورد هجمه های فرهنگی غربی قرار داشته راه اندازی خواهد شد و در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

مسئول فعالیتهای قرآنی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو که در مجاورت چهار کشور همسایه ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد و قرابت با کشورهای غربی موجب تداخل فرهنگی می گردد خاطر نشان کرد: در دانشگاهی که نام بین المللی به خود گرفته ایجاد چنین پایگاههای قرآنی و مذهبی ضروری به نظر می رسد.

منبع: ایکنا

کد خبر: 902142

وب گردی

وب گردی