از ورود پساب یک کارخانه خصوصی به رودخانه کارون جلوگیری شد

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، از اقدام فوری این سازمان در جلوگیری از ورود پساب یک کارخانه خصوصی به رودخانه کارون خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مصطفی شبه با بیان اینکه پس از دریافت گزارش آلوده شدن رودخانه کارون در مقطع دارخوین و شادگان، بلافاصله وارد عمل شدیم، افزود: باتوجه به اینکه بخش عمده ای از آب شرب شهر و روستاهای شادگان از رودخانه کارون و تصفیه خانه دارخوین تامین می شود، بلافاصله همکاران ما وارد عمل شده و طی هماهنگی با آبفاها و امور آب مناطق، کارخانه آسفالت سازی در جنوب شهر اهواز و بالادست رودخانه کارون به عنوان نقطه شروع آلایندگی شناسایی شد.
او ادامه داد: با اعزام ماشین آلات از نظر فیزیکی، از ادامه ورود پسابها جلوگیری و خوشبختانه منشاء آلودگی حذف شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: برخوردهای قانونی نیز با عامل آلاینده که ظاهرا از روی ناآگاهی اقدام به آلوده کردن رودخانه کرده بود در حال انجام است.
شبه، با اشاره به شرایط فعلی خشکسالی در استان که حفظ منابع آبی از حساسیت بالاتری برخوردار است، از دستگاه های دولتی، بویژه آبفاهای شهری و روستایی و همچنین مردم درخواست کرد در صورت مشاهده آلودگی رودخانه ها یا منابع آبی، موارد را از طریق سامانه پیام کوتاه سازمان آب و برق خوزستان به شماره 3000290030 گزارش داده تا بتوانیم با واکنش بهنگام از گستردگی آثار منفی آلاینده ها جلوگیری کنیم.

402

کد خبر: 902153

وب گردی

وب گردی