علیرضابیگی: مجلس فرجام بد دولت را در بودجه 97 پیش بینی می کند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه بودجه سال 97 تاکید کرد : دولت گران کردن انفجاری حامل های انرژی و حذف بخشی از یارانه مردم را به عنوان کلیات لایحه بودجه مطرح کرده است.

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در خصوص مخالفت نمایندگان با کلیات بودجه 97 گفت: این مخالفت مهم است و از این جهت اهمیت دارد که همراه دولت بوده و در واقع نزد افکار عمومی به همراهی و مدارا با دولت شناخته شده بود و نشانه آن هم رأی بالای آن به کابینه دولت است .

وی در توضیح بیشتر افزود: کلیات لایحه بودجه با 120 نماینده مخالف و 83 نماینده موافق رد شد که سبب می شود این مخالفت خیلی به چشم بیاید.

علیرضابیگی در خصوص دلایل رد شدن کلیات لایحه بودجه 97 با اشاره به گزارش دیوان محاسبات اظهار داشت: گزارش دیوان محاسبات در مورد بودجه 95 نشان می دهد دولت 20 درصد از بودجه را اجرا کرده و 80 درصد را سرپیچی کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این گزارش نشان داد دولت 16 هزار میلیارد تومان از درآمدهای سال 95 را به خزانه واریز نکرده است که این وضعییت یک علامت سوال جدی در مورد صلاحیت دولت مطرح می کند .

وی با اشاره به سرقت 15 میلیون دلاری یکی از افراد حوزه نفت و تایید این ماجرا از طریق وزیر نفت ابراز کرد: در واقع نشان می دهد بی انضباطی شدیدی بر دولت حاکم است و خودکامگی در عدم اجرای چهار پنجم قانون برنامه بودجه داشته است که نتیجه آن باعث تشدید تورم ،رکود و گران شدن ارز شده است.

علیرضابیگی با اشاره به برنامه بودجه سال 97 گفت: در همین برنامه دولت با گران کردن انفجاری قیمت حامل های انرژی و حذف بخشی از یارانه مردم را به عنوان کلیات لایحه بودجه مطرح کرده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: مخالفت مجلس واکنشی طبیعی برای مطالبات مردم نسبت به سوء تدبیر دولت محسوب می شود و همین ضعف را در مسایل دیگری همچون مدیریت زلزله کرمانشاه و یا آمدن برف در تهران می بینیم .

وی در پایان تأکید کرد: امروز همین مجلس همسو هم نمی تواند سرنوشت خود را به دولت گره بزند چرا که فرجام بد دولت را پیش بینی می کند.

303

کد خبر: 902177

وب گردی

وب گردی