حقوق و دستمزد کارکنان بهزیستی  بر اساس سختی کار تعیین می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از حمایت قطعی این کمیسیون برای در نظر گرفتن مزایا و حقوق متناسب کارکنان سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمد حسن نژاد، گفت: حقوق و دستمزد در کشور ما مولفه پیچیده‌ای شده است و کسی رضایت صد در صد از آن ندارد و یکی از دلایل آن هم قیاس افراد با یکدیگر است. مثلا یکی از این قیاس‌ها در بحث "مدرک تحصیلی" است و افراد دارای مدارک تحصیلی بالا انتظار دارند بیشتر از سایر افراد حقوق و دستمزد بگیرند.

وی ادامه داد: بحث "آب و هوا" از دیگر مولفه هایی است که افراد انتظار دارند در میزان حقوق شان موثر باشد، مثلا فردی که در سرما یا گرمای طاقت فرسا، کار می کند، سختی بیشتری نسبت به فردی که در این شرایط نیست متحمل می شود، بنابراین انتظار دارد درآمد بیشتری از کارش کسب کند.

نماینده مردم مرند و جلفا، درباره میزان حقوق و دستمزد کارکنان سازمان بهزیستی مطابقت با سختی کاری که دارند، گفت: کارکنان سازمان بهزیستی سختی کار خودشان را دارند و این سختی مربوط به مسائل روحی است تا جسمی. ممکن است فردی حرفه اش فیلمبرداری از مجالس باشد. به طور قطع فیلمبرداری از مجلس عروسی لذت بخش است و مجلس عزا دردآور.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: کارکنان سازمان بهزیستی با کسانی سر و کار دارند که کار با آن ها فرد را خود به خود غصه دار می کند، بنابراین حتما باید مزایای کار سخت و زیان آور در مورد کارکنان این نهاد حمایتی لحاظ شود، زیرا آن ها شرایط نامطلوبی را تحمل می کنند.

وی ادامه داد: بنده به عنوان عضوی از خانه ملت با تعیین حقوق و دستمزد کارکنان سازمان بهزیستی مطابق سختی کاری که آن ها تحمل می کنند موافق هستم و از آن حمایت می کنم.

این نماینده ادوار نهم و دهم مجلس، خاطر نشان کرد: سختی کار صرفا گرما، سرما و غیره نیست، بلکه درگیری اعصاب و روان کارکنان نیز جزو سختی کار محسوب می شود و با این تفاسیر مجلس و دولت باید درصدد رسیدگی بیشتر به این عزیزان و تمام کسانی که در سایر نهادهای حمایتی هستند باشد.

وی، گفت: ما در کمیسیون اقتصادی هستیم و طرح یا لایحه این موضوع باید از کمیسیون اجتماعی مجلس بیاید.

700

کد خبر: 902185

وب گردی

وب گردی