تشکیل هیات مرکزی جذب در دانشگاه آزاد اسلامی

جلسه 205 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدعلی کی‌نژاد در ابتدای این جلسه با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، گفت: هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مدت دو سال کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: این هیئت با عضویت 9 عضو حقیقی و حقوقی کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه این جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه، پیرامون اعتبارات تخصیص‌یافته به جذب اعضای هیئت ‌علمی دانشگاه‌ها ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به میزان افزایش اعتبار تخصیص‌یافته به این موضوع، برخی موانع و مشکلات پیش‌رو نیز تشریح شد.

بعد از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است: توجه به جذب اعضای هیئت علمی به‌صورت پاره ‌وقت، تسریع در اعطای مجوز جذب به دانشگاه‌ها، الگوگیری از تجربه‌های موفق در این زمینه و تخصیص اعتبار ویژه برای جذب نخبگان.

در همین راستا مقرر شد موضوع جذب پاره وقت، حق التدریس‌ و اساتید افتخاری با حضور نمایندگان وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه کارگروه ویژه هیئت عالی جذب بررسی و نتیجه به این هیئت ارائه شود.

در ادامه جلسه 205 هیئت عالی جذب، گزارش سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیرامون ردیف‌های اختصاص‌یافته به جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با توجه به قانون برنامه ششم توسعه درخصوص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، اعضای هیئت اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، شهید مدنی تبریز ،اردکان، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی کرمانشاه وعلوم پزشکی ایران تأیید صلاحیت شدند.

کد خبر: 902230

وب گردی

وب گردی