اجرای برنامه «یاوران انقلاب» در مدارس

قائم‌مقام سازمان دانش‌‌آموزی با بیان اینکه برنامه «یاوران انقلاب» در دهه فجر برای یک میلیون و 180 هزار دانش‌آموز عضو این سازمان در مدارس کشور اجرا می‌شود، گفت: آیین‌نامه اردوهای برون مرزی تدوین شده و منتظر تصویب آن هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، محمود علیگو قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: برنامه «یاوران انقلاب» در دهه فجر برای یک میلیون و 180 هزار دانش‌آموز عضو سازمان دانش‌آموزی در مدارس کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار حضور یک میلیون و 180 هزار دانش‌آموز عضو سازمان دانش آموزی کشور، 40 هزار مربی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: برنامه یاوران انقلاب با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مسائل انقلاب اسلامی، جریان‌های مختلف و بزرگان انقلاب برگزار می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در خصوص «برنامه‌های جدید سازمان دانش‌آموزی»، گفت: برنامه‌ها از کف مدارس طراحی می‌شود و تیم‌های سازمان دانش‌آموزی با یک مربی که از معلمان مدرسه هستند، سازماندهی می‌شوند و قصد داریم همه تیم‌ها مهارت‌های خود را در مدارس کشور به رقابت بگذارند.

علیگو با اشاره به اینکه تشکل‌های «پیشتازان» و «فرزانگان» ادغام شده و به نام پیشتازان فعالیت می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان عضو به نام «پیشتازان» هر مدرسه در مسابقات شرکت می‌کنند.

وی در خصوص «همکاری با دو تشکل‌ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و بسیج دانش‌آموزی»، بیان داشت: با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همکاری خوبی داریم و با بسیج دانش‌آموزی نیز برنامه‌ای را به صورت مشترک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در جهت ایجاد فضای شاد و با نشاط در بین دانش‌آموزان این مناطق برگزار می‌کنیم. ‌

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در خصوص «اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات»، خاطر نشان کرد: آیین‌نامه اردوهای برون مرزی تدوین شده که پس از تصویب و ابلاغ توسط وزیر آموزش و پرورش، روند اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات آغاز می‌شود.

علیگو در خصوص «اعزام دانش‌آموزان به حج عمره»، عنوان کرد: منتظر اعلام نظر مراجع ذی صلاح هستیم.

706

کد خبر: 902256

وب گردی

وب گردی