کمیسیون تلفیق گزارشی از بودجه شرکت‌های دولتی نداده است

نماینده محلات در مجلس گفت: در گزارش کمیسیون تلفیق درباره کلیات لایحه بودجه سال 97 درباره بودجه شرکت‌های دولتی گزارشی ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه (10 بهمن 96) با استناد به اصل 52 قانون اساسی طی اخطاری گفت: امروز گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 97 کل کشور به دست نمایندگان رسید اما در مورد بودجه شرکت‌های دولتی در آن گزارشی ارائه نشده است.

بنابراین گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ گفت: موضوع را از آقای تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق پیگیری کنید.

به گزارش فارس نماینده محلات در ادامه و در تذکری شفاهی اظهار داشت: یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس اعلام کرده است که 3 نفر موافق و 3 نفر مخالف می‌توانند درباره کلیات لایحه بودجه 97 که مجددا قرار است در مجلس بررسی شود اظهار نظر کنند که این خلاف آئین‌نامه است.

وی ادامه داد: آئین‌نامه در این باره مسکوت است و باید امروز مصوبه‌ای در این باره داشته باشیم.

این گزارش حاکی است رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ گفت: در هیأت رئیسه مجلس در این باره بحث‌هایی داشتیم و صحبت سه نفر مخالف و سه نفر موافق درباره کلیات بودجه منطقی داشته است.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور عنوان داشت: اگر آئین‌نامه در این باره مسکوت است اما به استناد تبصره 2 ماده 186 آئین‌نامه می‌توانیم به ماده 153 استناد کنیم و مسکوت ماندن آئین‌نامه را در این باره حل کنیم.

302

کد خبر: 902289

وب گردی

وب گردی