جایزه کتاب سال به شناخته شدن آثار کمک می کند

مهشید نونهالی برگزاری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را امری شایسته دانست و گفت: این جایزه به شناخته شدن آثار کمک می کند.

مهشید نونهالی، مترجم، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز گفت: جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ضمن این که به شناخته شدن آثار کمک می کند، باعث ایجاد انگیزه روزافزون در مخاطبان برای رو آوردن به کتاب و کتابخوانی می شود.

وی افزود: در جایزه کتاب سال مهم نیست که کدام آثار انتخاب می شوند بلکه آن چه که مهم است معرفی کتاب ها و خوانده شدن آن ها است.

این مترجم اظهار کرد: از سویی دیگر، برگزاری جایزه کتاب سال باعث می شود اهالی قلم آثار بهتری عرضه کنند و با تعهد بیشتری دست به قلم شوند.

نونهالی با بیان این که خوشبختانه کیفیت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران رو به بهبودی است، گفت: در سال های اخیر شاهدیم این جایزه جان تازه گرفته و من این مهم را به فال نیک می گیرم بنابراین شایسته است با تدبیر، به نقطه ای برسد که ضرورت و اهمیت برگزاری آن احساس شود.

وی در پایان با بیان این که متولیان برپایی جایزه کتاب سال باید دید وسیع تری نسبت به ادبیات داشته باشند، اظهار کرد: ادبیات، در ساختار فرهنگی یک کشور نقش بسیار مهمی دارد بنابراین نباید به یک حوزه از آن پرداخته شود بلکه تمام بخش های آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

502

کد خبر: 902316

وب گردی

وب گردی