نمره دولت به برف روبی شهرداری از ۲۰، ۱۸ بود/هنر برای تعالی روح و جان شهر مهم است

شهردار تهران در خصوص عملکرد مدیریت شهری در زمان بارش برف گفت: عملکرد شهرداری در این مورد را خودم ارزیابی نمی کنم، اما استانداری تهران از نمره 20 به ما 18 داده است. بنابراین عملکرد ما قابل قبول بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمدعلی نجفی در حاشیه نشست مشترک شهردارتهران با سینماگران در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک گفت: هنر برای تعالی روح و جان شهر مهم است و مدیریت شهری باید ارتباط پیوسته و دایمی با هنرمندان داشته باشد.

وی با بیان اینکه به منظور تعامل هرچه بیشتر شهرداری و سینماگران قرار است کارگروهی تشکیل شود، افزود: مدیریت شهری وظیفه خود می داند که از سینماگران و هنرمندان حمایت کند. برنامه های ما برای این حمایت نیز بخشی سخت افزاری و بخش دیگر نرم افزاری است. ضمن اینکه قرار است تمامی مباحث مرتبط در کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و راه حل های لازم ارایه شود.

شهردار تهران افزود: برای آنکه شهر تهران را داری هویت و شناسنامه کنیم، باید از سینما به عنوان ابزار موثر در سطح ملی و بین المللی استفاده کنیم.

نجفی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ارزیابی شهردار تهران از عملکرد مدیریت شهری در زمان بارش برف اظهار کرد: عملکرد شهرداری در این مورد را خودم ارزیابی نمی کنم، اما استانداری تهران از نمره 20 به ما 18 داده است. بنابراین عملکرد ما قابل قبول بود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که روز بعد از برف سنگین هیچ یک از خیابان ها و معابر اصلی شهر بسته نبود و حتی نمایندگانی هم که از عملکرد شهرداری انتقاد کرده بودند، نباید فراموش کنند که جلسه مجلس همان روز راس ساعت 8:45 صبح تشکیل شد. اگر خیابان ها و معابر اصلی شهر بند آمده بود،به طور قطع جلسه آن ساعت شروع نمی شد. ضمن اینکه برخی از کمیسیون های مجلس ساعت 7:15 صبح همان روز جلسه خود را برگزار کرده بودند.

نجفی با بیان اینکه بخشی از مشکلات پیش آمده مربوط به شهر وشهرداری تهران نبود، تصریح کرد: به طور مثال مشکلات مربوط به اتوبان کرج-تهران یا قم- تهران ربطی به شهرداری تهران نداشت، اما شهرداری از ظهر روز اول برای باز کردن آن معابر به کمک راهداری رفت.

وی خاطر نشان کرد: به طور حتم عملکرد ما ضعف هایی داشت اما من از جوانانی که بعد از توییت بنده در خصوص تکاندن برف از درختان شهر این کار را انجام دادند، تشکر می کنم چراکه با این اقدام به حفظ سرمایه های شهر کمک کردند.

شهردار تهران همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین مدیریت شهری و اهالی سینما گفت: از قبل هم صحبت هایی برای تشکیل کارگروه مشترک شده بود و قرار شد برخی از برنامه هایی که از عهده شهرداری بر می آید مانند ساخت سالن های بهتر و جدیدتر از طریق این کارگروه پیگیری شود.

محمدعلی نجفی که در نشست مشترک شهردارتهران با سینماگران صحبت می‌کرد گفت: نقاط اشتراک زیادی بین شهرداری و شما هنرمندان وجود دارد که یکی از آنها این است که در تهران زندگی می کنیم و به این شهر علاقه و وابستگی داریم؛ تهران شهری با همه زیبایی ها و ظرفیت ها و در نقطه مقابل با همه مشکلات و درگیری ها است.

شهردار تهران با بیان اینکه هر شهر جسم و جانی دارد، افزود: ما به جان شهر کمتر توجه کرده ایم و در مواردی هم از آن غافل بوده ایم. اگر بخواهیم جان شهر را تقویت کنیم، به عقیده من مهمترین ابزار فرهنگ و هنر است، ابزاری که یک عده خاص از نعمت برخورداری از آن بهره مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه در بین تمامی هنرها سینما یک هنر برتر است، عنوان کرد: سینما می تواند حال شهر را بهتر و شهر را با مهر بیشتری همراه کند. به هر حال اگر بخواهیم به شهر خدمت کنیم و شهری برای زندگی بسازیم و مردم در آن احساس آرامش درونی واقعی کنند این هنر می تواند، بسیار تاثیر گذار باشد.

نجفی با بیان اینکه رابطه مدیریت شهری و سینما رابطه ظرف و مظروف است، اظهار کرد: مدیریت شهری همچون عموم شهروندان به سینما نیاز دارد و شهر بدون سینما نه یک چیز بلکه خیلی چیزها کم دارد. چنین شهری نمی تواند برای زندگی همراه با آسایش باشد. به عبارت دیگر مدیریت شهری به هنرمندان نیاز دارد و اگر فضای مناسب را برای زایش های فکری و عرصه خلاقیت های هنری فراهم نکند، هنرها آن گونه که باید رشد نخواهند کرد.


وی با تاکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر شهرداری تهران و اهالی هنر گفت: این تعامل باید بسیار بیشتر از گذشته تقویت شود تا ما بتوانیم در این مسئولیت مشترک و احساس مسئولیتی که نسبت به شهروندان داریم، موفق تر باشیم و کار را با عمق بیشتری پیش ببریم.

نجفی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین مدیریت شهری و اهالی سینما تصریح کرد: از قبل هم صحبت هایی برای تشکیل کارگروه مشترک شده بود و قرار شد برخی از برنامه هایی که از عهده شهرداری بر می آید مانند ساخت سالن های بهتر و جدیدتر از طریق این کارگروه پیگیری شود. این کارگروه حتی موضوعات نرم افزاری را نیز مورد توجه و بررسی قرار می دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سینما در هویت بخشیدن به شهر می تواند بسیار موثر باشد، بیان کرد: شهری مانند بارسلونا از وودی آلن می خواهد تا ظرفیت های آن را نشان دهد. در تهران هم همچون رشد و تقویت گردشگری یا حقوق و تکالیف شهروندی اگر بخواهیم به صورت جدی شاهد ارتقا باشیم، به سینما نیاز داریم.

نجفی با بیان اینکه مسئله تشکیل کارگروه مشترک حتما دنبال می شود، گفت: در گذشته از موزه سینما بازدید کرده بودم اما در بازدید امشب متوجه شدم، امکانات موزه سینما از نظر فضا و سخت افزار محدود است و در خور و شایسته سینمای ایران نیست. سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 2 هزار جایزه بین المللی کسب کرده است که این بدان معناست که دو هزار بار به احترام سینمای ایران به پا خواستند. بنابراین شهرداری کمک می کند تا شرایط موزه بهتر شود اما در مورد سایر تقاضاها باید در نظر داشته باشیم که به هرحال امکانات شهرداری در وضع موجود محدود است.

در حال حاضر شرایط شهرداری تهران خوب نیست اما ان شالله بهتر خواهد شد


شهردار تهران در واکنش به اظهارات یکی از هنرمندان که گفته بود شهرداری روی بمب قرار دارد، گفت: من احساس نمی کنم روی بمب نشسته ام، اما مشکلات زیاد است که یکی از آنها منابع و امکانات مالی شهرداری است. من یک بار این خاطره را در شورا هم مطرح کردم. می گویند هر ماه یک نفر به بانک می رفت و سر وقت پول قسط خود را پرداخت می کرد و بعد از آن هم یک گوشه می نشست و گریه می کرد. وقتی رییس بانک دلیل این مسئله را پرسید فرد گفت، به بخت خودم گریه می کنم که همه کیف پول پیدا می کنند و من دفترچه قسط.

نجفی افزود: در شهرداری تهران همه از مطالبات صحبت می کنند که بسیاری از آنها مستند است. چند روز گذشته یکی از نمایندگان با چند نفر به دفتر من مراجعه کردند که افراد همراه، از طلب خود می گفتند. من هم به آن نماینده محترم گفتم یک بار دو نفر را بیاورید که به شهرداری بدهکار باشد. در حال حاضر شرایط شهرداری تهران خوب نیست اما ان شالله بهتر خواهد شد. در هر صورت محدودیت ها به گونه ای است که شاید نتوانیم همه آنچه را علاقه داریم، انجام دهیم یا انتظارات هنرمندان را محقق کنیم.

نجفی با بیان اینکه مدیریت شهری اگر نتواند از هنر کمک سخت افزاری کند باید در حد مسئولیت خود از حیطه هنر دفاع کند، خاطرنشان کرد: ما خودمان را در مقابل هنر و هنرمند مسئول می دانیم. بدون هنر و هنرمند شهر روح واقعی نخواهد داشت و به همین دلیل تعهد می دهم، در هرجایی که لازم باشد و در قدرت شهرداری هم باشد، در دفاع از هنرمندان بایستیم و با صدای بلند آن را اعلام کنیم.
706

کد خبر: 902331

وب گردی

وب گردی