گفته‌های مسئولین درباره حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی صحت ندارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم انیکه مسئولان می گویند مشکل سپرده‌گذاران حل شده اما این حرف صحت ندارد، سپرده‌گذاران همه روزه هزاران پیامک به نمایندگان می‌فرستند که مشکل آنها حل نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز،حسینعلی شهریاری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (10 بهمن 96) با اشاره به فرا رسیدن یوم‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب ما انقلابی ایدئولوژیک برمبنای دین مبین اسلام و به گفته امام راحل انفجار نور بود.

وی ادامه داد: آیا ما توانسته‌ایم بعد از 40 سال به اهدافی که داریم برسیم؟ قطعا کارهای بسیار بزرگی انجام شده اما آیا انتظار همین بود؟ ما مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و در حوزه علم و فناوری کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌ا یم در حوزه موشکی به جایی رسیده‌ایم که دشمنان ما جرات حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما آیا تبعیض و بی‌عدالتی و فقر را توانسته‌ایم کاهش دهیم، آیا فاصله بین اغنیا و فقرا کاهش یافته است؟ آیا اصل 48 قانون اساسی که می‌گوید منابع کشور باید به گونه‌‌ای ساماندهی و تقسیم شود که مناطق کم برخوردار به متوسط کشور برسند تحقق پیدا کرده است؟ آیا استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان فاصله‌شان با استان‌های برخوردار کمتر شده است؟

شهریاری اظهار داشت: در استانی مثل سیستان و بلوچستان حدود 80 درصد مردم به نوعی فقیر هستند و از مجلس هم کاری ساخته نیست. مگر مجلس توانسته به وظایف قانون خود عمل کند، آیا ساختار مجلس ما ساختاری است که بتواند به وظایف نظارتی خود به خوبی عمل کند.

وی ادامه داد: چند درصد از قوانین 5 ساله در این 40 سال تحقق پیدا کرده مگر نه این است که 25 تا 30 درصد آنها تحقق پیدا کرده که اگر قانون هم نبود حتما تحقق پیدا می‌کرد. چقدر از قوانین بودجه سالیانه تحقق پیدا کرده مگر غیر از این است که اگر منابعی هم تحقق پیدا کرده دولت‌ها عملا به لایحه خود عمل کرده و منابعی که مجلس پیشنهاد داده یا تحقق پیدا نکرده ما به حداقل انجام شده است. آیا مجلس در این زمینه به وظایف نظارتی خود درست عمل کرده است که قطعا عمل نکرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت‌ها چقدر توانسته‌اند به وظایف قانونی خود عمل کنند مگر این همه مشکلاتی که سپرده‌گذاران در بنگاه‌های اقتصادی دارند مقصر آن چه کسانی هستند. مگر غیر از این است که مردم به تبلیغات صدا و سیما و بانک مرکزی اعتماد کردند و علی‌رغم اینکه مسئولین می‌گویند مشکل سپرده‌گذاران حل شده اما این حرف صحت ندارد.

شهریاری خاطرنشان کرد: سپرده‌گذاران روزانه هزاران پیامک به نمایندگان می‌فرستند که مشکل آنها حل نشده و می‌گویند 200 نفر از نمایندگان از رئیس‌جمهور در این باره سوال کردند و هیچ اتفاقی نیفتاده و مجلس را به صخره می‌گیرند.

وی افزود: هر روز یک گروه جدید از سپرده‌گذاران در بنگاه‌های اقتصادی اضافه می‌شود و روز به روز مشکلات این عزیزان لاینحل باقی می‌ماند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع اشتغال در کشور اظهار داشت: آمارهایی که دولت در حوزه اشتغال می‌دهد بیشتر شبیه گفتاردرمانی است، زیرا در هشت سال گذشته لااقل در استان سیستان و بلوچستان که براساس آمارها باید حدود 200 هزار شغل ایجاد شده باشد باید گفت که دریغ از ایجاد 10 هزار شغل.

شهریاری خاطرنشان کرد: با این خیل عظیم تحصیل‌کردگان بیکار چه کار باید کرد؟ آیا تسهیلاتی که سالها داده شده در جای خود مصرف شده و یا اینکه عده‌ای تسهیلاتی گرفته و از رانت‌ها استفاده کرده و در جاهای دیگر هزینه کرده‌اند.

وی افزود: آیا توانستیم مشکلات بازنشستگان کشوری و لشکری را حل کنیم؟ آیا حقوق‌ها متناسب‌سازی شد؟ آیا مالیات‌ها به حق گرفته شد؟ آیا تفاوت حداقل و حداکثر حقوق و دستمزد را توانستیم کاهش دهیم؟ که اینها همه باعث نارضایتی مردم شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا قوه قضاییه توانسته است رضایتمندی مردم را بدست آورد؟ ضمن اینکه اغلب قضات پاکدست هستند اما به گفته رئیس قوه قضاییه یک نفر قاضی فاسد نیز در این قوه زیاد است که متاسفانه در قوه قضاییه نارضایتی بسیار است.

شهریاری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ساختار سه قوه اشکالات جدی دارد که باید بازنگری جدی به عمل آید و الا مشکلات حل نخواهد شد و روز به روز نارضایتی مردم بیشتر خواهد شد.

304

کد خبر: 902347

وب گردی

وب گردی