دولت باید حقوق هیئت مدیره‌ها را قطع و هزینه‌های زائد را حذف کند

نماینده تربت جام گفت:دولت باید شرکت‌های زیرمجموعه خود را خلاصه، حقوق هیئت مدیره‌ها را قطع و هزینه‌های زائد را رفع کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در نطق میان‌دستور امروز (سه‌شنبه، 10 بهمن‌ماه) اظهار کرد: به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت در مجلس دهم از رفتار، منش، ولایتمداری اهل سنت در اغتشاش‌های اخیر تشکر می‌کنم.

وی افزود: در مناطق سنی‌نشین نشان دادیم بیش از هر ایرانی دیگری برای این آب و خاک و حفظ نظام و حمایت از آرمان‌های انقلاب سرباز این آب و خاک هستیم، لذا هرگاه این کشور نیاز به فداکاری و جان‌نثاری داشته باشد، دوشادوش کنار همه هموطنان با اقتدار و متحد در کنار یکدیگر می‌ایستیم.

رحیمی جهان‌آبادی تصریح کرد: بخش محروم صالح‌آباد بیش از 70 سال است که به عنوان بخش باقی مانده است. مردم این بخش در شرایط نامساعدی زندگی می‌کنند؛ لذا درخواست دارم با ارتقاء این بخش به بیست و نهمین شهرستان خراسان رضوی موافقت شود.

نماینده مردم تربت‌جام گفت: لایحه پیشنهادی شورای عالی مناطق آزاد در خصوص منطقه آزاد دوغارون در اختیار دولت قرار دارد که تنها دروازه صادراتی ایران به خارج از کشور محسوب می‌شود. این مرز واردات ندارد و آسیبی به اقتصاد داخل وارد نمی‌کند.

وی بیان کرد: این مرز می‌تواند شاهراه صادراتی ما به افغانستان باشد. براین اساس از دولت درخواست می‌کنم لایحه تبدیل منطقه آزاد دوغارون و منطقه آزاد سرخس را به زودی تقدیم مجلس کند و نمایندگان هم این منطقه صادراتی را مورد حمایت قرار دهند.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: افراد بسیاری از حوزه انتخابیه بنده از سیستم دریافت یارانه حذف شدند و با مشکلات شناسنامه‌ای مواجه هستند، براین اساس علی‌رغم سوال از وزیر کشور درخواست دارم بلاتکلیفی بیش از 20 هزار نفر در حوزه انتخابیه‌ام توسط وزارت کشور و ثبت‌احوال پیگیری و بررسی شود.

نماینده مردم تربت‌جام بیان کرد: تقاضا دارم فعالیت گمرک دوغارون و شرکت‌های مستقر در این منطقه شفاف‌سازی شود، چرا که حقوق دولت و ملت در آنجا رعایت نمی‌شود، بارها با دستگاه‌های ذیربط در این خصوص مذاکرده کردم اما آنها بنا ندارند شفاف‌سازی صورت بگیرد و این موضوع هم به نفع آنها نیست؛ به همین دلیل اگر وضعیت این منطقه در ماه‌های آتی مشخص نشود، مجلس از اختیار قانونی خود برای تحقیق و تفحص و بررسی فعالیت‌های شرکت‌ها یا مناطق ویژه استفاده می‌کند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از نحوه خدمات‌رسانی بانک‌ها اظهار کرد: بسیاری از بانک‌ها در استمهال وام‌ها، کاهش جریمه‌ها و حل مشکلات مردم و ارائه تسهیلات باعث نارضایتی مردم شدند، در حالی که مردم سرمایه نظام هستند و اگر آنها نباشند، هیچ نظامی در هیچ جای جهان پایدار نخواهد بود.

رحیمی متذکر شد: متأسفانه با فرسوده بودن ساختمان‌های آموزش و پرورش با هدف پرداخت حق‌الزحمه معلمان و پاداش پایان خدمت آنها و با عدم پرداخت حقوق بازنشستگان مواجه هستیم.

نماینده مردم تربت‌جام در مخالفت با سیاست حذف یارانه‌بگیران تصریح کرد: دولت باید شرکت‌های زیرمجموعه خود را خلاصه، حقوق هیئت مدیره‌ها را قطع و هزینه‌های زائد را حذف کند نه اینکه به سراغ مردم فقیر برود و یارانه آنها را قطع کند.

وی گفت: برخی در منطقه پیشرفت و اتحاد ما را نمی‌خواهند، اشک تمساحی که می‌ریزند برای نابودی و تجزیه کشور ماست، اما ما به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری راه عمران و آبادانی کشور را در پیش می‌گیریم.

304

کد خبر: 902384

وب گردی

وب گردی