مسئله آب باید در صحن علنی مجلس جدی گرفته شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در خصوص مسئله آب با توجه به اینکه در بودجه ۹۷ ردیف های مربوط به آب در سراسر کشور کاهش یافته است، درصحن علنی مجلس باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، محمد خالدی سردشتی در تذکر شفاهی در پایان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بیان کرد: تذکر اولم در خصوص مسئله آب است که با توجه به کاهش ردیف‌های آن در بودجه ۹۷ باید درصحن علنی مجلس جدی گرفته شود.

وی در تذکری به وزیر نیرو در رابطه با سد ونک گفت: سد ونک یکی از مهمترین سدها در استان چهارمحال بختیاری است که بیش از بیست سال است که در دستور کار قرار گرفته ولی تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است. این سد کارکردش تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان لردگان با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر است. امیدواریم بعد از ۲۰ سال وزارت نیرو بتواند سد را اجرایی کند.

وی در تذکری دیگر به وزیر کشاورزی بیان کرد: طرح‌های فلارد ۱ و ۲ بالای بیست سال است که در دستور کار قرار گرفته است اما تاکنون اقدام قابل قبولی علیرغم اینکه هزینه های زیادی صرف شده، انجام نشده است. پیگیری که در استان و وزارتخانه داشتیم متاسفانه همچنان معطل مانده است. این سد می تواند بخش مهمی از حوزه اشتغال را در برگیرد.

خالدی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از جاده‌های مهم ترانزیتی استان چهارمحال بختیاری جاده لردگان-اورزون است که در شبانه‌روز حدود ۴۰ هزار تردد در آن گزارش شده است و هر روز شاهد از دست دادن عزیزانمان در این جاده مهم کشوری هستیم. علیرغم اینکه چندین بار تذکر داده‌ایم اما ساخت این جاده به کندی پیش می‌رود و انتظار داریم تا پایان سال ۹۷ این جاده مهم ترانزیتی ساخته شود.

وی در پایان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:آن چیزی که در آموزش و پرورش فراموش شده است، آموزش عشایر است. عشایر با داشتن ۱۸۰ هزار دانش آموز در ۲۳ استان و ۲۰۶ مدرسه شبانه‌روزی متاسفانه از ۱۰۰ میلیارد بودجه اختصاص داده شده تا امروز تنها ۱.۵ میلیارد تومان در اختیار عشایر قرار گرفته است که حتی نمی تواند یک مدرسه را اداره کند.

304

کد خبر: 902419

وب گردی

وب گردی