در پیچ و خم انتخاب شهردار بوشهر و منحل شدن شورای شهر

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان این که شورا در وظایف خود مرتکب هیچ قصوری نشده، گفت: در حال حاضر شورای شهر، شهردار را انتخاب کرده و این موضوع به فرمانداری رفته است که در انتظار نظر کمیته تلفیق هستیم لذا تاخیر در انتخاب شهردار به شورا برنمی گردد.

ابوذر دهدار با تکذیب خبر منحل شدن شورای شهر بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: چنین خبری صحت نداشته و انحلال شورا به این سادگی ها نیست.

وی با بیان این که یکی از وظایف مهم شورای شهر انتخاب شهردار است، ادامه داد: اگر شورای شهر به وظیفه خود در رابطه با انتخاب شهردار عمل نکند، عدم انجام وظایف شورا در شورای حل اختلاف رسیدگی می شود.

شورای شهر مرتکب هیچ قصوری نشده است

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: اگر شورای حل اختلاف با توجه به این موضوع که شورای شهر وظیفه خود را انجام نداده تصمیم به منحل کردن شورا بگیرد کار بسیار دشواری است زیرا مراجع بالاتری هم وجود دارند که بتوانند در رابطه با آن تصمیم تجدید نظر کنند.

دهدار با بیان این که شورا در وظایف خود مرتکب هیچ قصوری نشده، تصریح کرد: در حال حاضر شورای شهر، شهردار را انتخاب کرده و این موضوع به فرمانداری رفته است که در انتظار نظر کمیته تلفیق هستیم پس تاخیر در انتخاب شهردار شامل حال شورا نمی شود.

دیوان عدالت اداری، شورا را به توقف انتخاب شهردار مجبور کرد

وی با بیان این که رای دیوان عدالت اداری شورا را به توقف انتخاب شهردار مجبور کرد، گفت: در یک بازه زمانی دیوان ما را محکوم کرد که شهردار را انتخاب نکنید و این موضوع هم مزید بر علت است.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: در شرایط کنونی این موضوع را نمی توان مصداق عدم انجام وظیفه شورا در انتخاب شهردار دانست زیرا شهردار از سوی شورا انتخاب شده است.

دهدار گفت: فرمانداری تا به این لحظه هیچ نظری در رابطه با شهردار به شورا اعلام نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز، آبان ماه امسال به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان، شورای شهر بوشهر با 6 رای مثبت و 3 رای ممتنع به کار غلامعلی میگلی نژاد شهردار بوشهر پایان داد، آن هم در شرایطی که دو ماه پیش وی را در این سمت ابقا کرده بودند که پس از پیگیری های میگلی نژاد از سوی بنیاد شهید ایثارگری اش بر شورا محرز شد و همچنین از سوی دیوان عدالت اداری نامه ای به شورا رسید و طبق نامه دیوان، شورای شهر به صورت اضطراری و غیرعلنی دوم بهمن ماه با برگزاری جلسه ای میگلی نژاد را به عنوان شهردار انتخاب و مصوبه را به کمیته انطباق فرمانداری ارسال کرد.

با گذشته حدود یک هفته از انتخاب شهردار از سوی شورای شهر اما هنوز خبری از حکم شهردار شدن میگلی نژاد از سوی فرمانداری صادر نشده که خبرها مبنی بر منحل شدن شورای شهر به دلیل عدم انجام وظیفه به گوش رسیده است.

901/900

کد خبر: 902420

وب گردی

وب گردی