رسانه‌های آلمانی در نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان نقش دارند

انجمن رسانه‌های جدید آلمانی، در بیانیه‌ای از پخش مستند جنجال برانگیز "مالوینا، دیا و عشق" از شبکه کودک و نوجوان کیکا انتقاد کرد و خواستار رویکرد محتاطانه برای تحریک نکردن جامعه آلمان علیه مسلمانان شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از ماه نوامبر 2017، پخش مستندی درباره یک زن و مرد جوان با عنوان " به دنیای من نگاه کن! - مالوینا، دیا و عشق "باعث واکنش عظیم علیه مسلمان شده است. این مستند داستانِ عشقِ میان یک دانش آموز 16 ساله آلمانی و یک جوان 19 ساله سوری است که از حلب به آلمان مهاجرت کرده است.

چند هفته است که کانال کیکا و این دو جوان هدف مبارزات نژادپرستانه‌ای قرار گرفته‌اند که توسط سیاستمداران حزب آلترناتیو برای آلمان آغاز شده است. انتقاد آنان این است که پسر بسیار مسن‌تر از آنچه عنوان کرده، نشان می‌دهد و احتمالا یک مسلمان سوءاستفاده‌کننده یا تروریست بالقوه است. از نگاه آنان چنین روابطی در جامعه آلمان بسیار خطرناک است. همچنین این گروه بر این عقیده هستند که نویسنده این مستند تلویزیونی، که برنامه‌ای درباره روابط بین دو فرهنگ و مشکلات آن تهیه کرده است، نیز به شدت فریب خورده است.

شبکه کیکا در بیانیه‌ای به اعتراضات پاسخ داد و به درستی، از نویسنده و برنامه حمایت کرد. در مقابل رادیو و تلویزیون هسن که تهیه‌کننده این برنامه بوده ، از سیاستمداران حزب آلترناتیو برای آلمان که مبارزه نفرت‌انگیز علیه کانال کیکا را آغاز کرده‌اند، برای حضور در یک میزگرد دعوت کرد. اما در این میان رسانه‌های دیگر مانند روزنامه بیلد از منتقدان پشتیبانی می‌کنند. نمایه فیس بوک جوان سوری برای به دست آمدن سرنخ بررسی شده است و رسانه‌ها از اتهامات علیه این مسلمان سوء‌استفاده زیادی کرده‌اند.

واکنش رسانه‌های آلمانی به این موضوع، یکبار دیگر نشان داد که چگونه بسیاری از آنها به جای تهیه گزارش‌های با کیفیت و متعادل در جامعه آلمان، به کمپین‌های خشونت‌آمیز و شیطنت‌های اینترنتی می‌پردازند. به جای تهیه گزارش درباره مشکلات فرهنگی و گفت‌وگو درباره آن، آنها آتش نفرت را در جامعه شلیک می‌کنند. همه منتقدان تلویزیونی باید به این مسئله توجه کنند که مشکل واقعی افزایش و گسترش موج حملات علیه پناهندگان، به ویژه در برابر مسلمانان است. در مورد این دو جوان، مبارزه نفرت‌انگیز تا جایی پیش رفته است که زوج جوان تحت حمایت پلیس قرار گرفته‌اند.

502

کد خبر: 902461

وب گردی

وب گردی