جوان افغانستانی قربانی گاز گرفتگی در خیابان بهمنیار شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از فوت جوان افغانستانی در اثر گاز گرفتگی در خیابان بهمنیار خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره جزئیات این حادثه گفت: صبح امروز حادثه احتمال گازگرفتگی در یک منزل در خیابان بهمن یار ابتدای خیابان گودرزی در ساعت 11:27 به سامانه 125 شهرداری تهران اعلام شد.

به گفته وی ، بلافاصله ایستگاه شماره 82 با تجهیزات ایمنی لازم به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: محل حادثه یک ساختمان 2 طبقه بود که در تراس طبقه دوم یک اتاقک 6 متری با مصالح اولیه مانند ورق های شیروانی و پروفیل درست شده بود و یک مرد 20 ساله افغانستانی در این مکان استراحت می کرد.

وی افزود: عوامل انتظامی در محل حادثه حضور داشته و به محض اینکه آتش نشانان به محل حادثه رسیدند، فرد را در منزل در حالی که در کف زمین دراز کشیده بود مشاهده کردند.با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه، این فرد به آن ها تحویل داده شد.

ملکی اضافه کرد: پس از معاینات اولیه توسط عوامل اورژانس مشخص شد این فرد جان خود را از دست داده است البته علت اصلی مرگ توسط عوامل پزشکی قانونی پس از بررسی های لازم اعلام خواهد شد اما با توجه به اینکه در این اتاقک از یک دستگاه اجاق خوراک پزی به عنوان یک وسیله گرمایشی استفاده می شد و در زمان حادثه این این اجاق روشن بود، گاز خطرناک منواکسید کربن در محیط منتشر شده بود.

به گفته وی، مسمویت با گاز مونواکسید کربن می تواند یکی از عوامل محتمل در این حادثه باشد اما همان طور که گفته شد علت اصلی حادثه توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: در این زمینه لازم است از همه هموطنان در روزهای سرد سال توصیه های لازم را داشته باشم.برخی از افراد در چنین روزهایی سعی می کنند به هر طریقی که شده خانه خود را گرم کنند یکی از ساده ترین راه ها ، روشن کردن اجاق خوراک پزی یا منقل دغال است که در دسترس ترین موارد محسوب می شود.به هیچ عنوان نباید به این گونه وسایل اعتماد کرد در درجه اول خطر آتش سوزی می تواند محیط را تهدید کند همچنین هیچ دودکشی برای خروج آلاینده ها به بیرون وجود ندارد، آلاینده ها به ویژه گاز خطرناک مونو اکسید کربن به داخل مکان منتشر و افراد را با خطر مسمومیت مواجه می کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان تاکید کرد: این حادثه با حضور کارشناسان و پس از بررسی های لازم در ساعت 12:25 ظهر امروز به پایان رسید و محل حادثه به عوام انتظامی تحویل داده شد.

701

کد خبر: 902474

وب گردی

وب گردی