قبل از انقلاب خفقان بسیاری بر دانشگاه ها حاکم بود

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش گفت:میزان افراد تحصیلکرده نسبت به قبل تغییر کرده است و دانشگاه آزاد که در سراسر کشور شعبه دارد و نخبگان زیادی را پرورش داده است ، همچون دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین که در زمینه ربات ها کار میکنند از نمونه های بارزدانشگاههای موفق زمان حاضر هستند.

سرتیپ خلبان حبیب بقایی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره فضای دانشگاهها قبل و بعد از انقلاب گفت:بنده عاشق تحصیل در دانشگاه شریف بودم که 9 نفر بیشتر نمیگرفت و دانشگاههای معتبر کشور جذب دانشجویشان بسیار محدود بود اما بعد از انقلاب اسلامی تغییر و تحولات بنیادی در کشور رخ داده است و دانشگاه ها هم از این قضیه مستثنی نبوده اند.

وی افزود: امکانات گذشته با امروز قابل مقایسه نیست بیشتر امکاناتی که وجود داشت در اختیار نیروهای مسلح و به نوعی دانشکده های افسری بود وبسیاری از دانشجویان نظامی ایرانی که در امریکا مشغول به تحصیل بودند به نحو مطلوبتری از این امکانات بهره مند میشدند.

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: سال 52 برای ادامه تحصیل در رشته خلبانی به امریکا رفتم و در سال 54 در پایگاه بوشهر با کامپیوتر کار میکردیم اما شرایط مثل الان نبود و امکاناتی مثل ماهواره و اینها را نداشتیم دانشجویان هم از طیف های مختلف بودند برخی مبارز بودند و بعضی تنها بدنبال کسب علم بودند و فضای خفقان هم در دانشگاهها وجود داشت.

سرتیپ خلبان حبیب بقایی در ادامه خاطر نشان کرد: میزان افراد باسواد تحصیلکرده نسبت به قبل متفاوت و تغییر کرده است به عنوان مثال دانشگاه آزاد که در سراسر کشور شعبه دارد و موارد بسیاری از شعب دانشگاه آزاد که نخبگان زیادی را پرورش داده است ، همچون دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین که در زمینه ربات ها کار میکنند را میتوان نام برد .

وی متذکر شد:در این شراط کنونی در کشور اگر زیر ساختها اصلاح شود ، به دلیل استعدادهای بسیاری که نهفته است نبوغ بسیاری متبلور میشود، در سال 74 زمانی که فرمانده نیروهوایی ارتش بودم از طریق وزیر خارجه وقت یک نفر را به من معرفی کردند که برای سفر و کسب تجربه به تمام کشورهای اروپایی فرستادم زمانی که برگشت شروع به قالب سازی و تولید بخشهایی از قطعات هواپیما شدیم کاری که اولین بار در کشور انجام شد و تولید قطعات انبوه صورت گرفت که کار خیلی بزرگی در صنعت هوایی کشور بود، در واقع اگر امکانات فراوان داشته باشیم دانشجوها و نخبگان بسیاری در سراسر کشور داریم که میتوانند خدمات بزرگی به ایران داشته باشند.

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش یاد آور شد:شاهد عینی خیلی از اتفاقات در انقلاب بودم و نیروی هوایی اولین گروهی بود که به مردم پیوست، من در تمام دوران قبل از انقلاب در راهپیمایی و تظاهرات به نوعی حضور داشتم و در روز ورود امام به ایران در فرودگاه مهراباد بودم تا زمانی که هواپیمای امام آمد و واقعا روز دلهره آوری بود و به نوعی همه ما نگران بودیم که هواپیما سالم به زمین بنشیند که قبل از فرود یک دور زد بعد نشست که بعد از فرود آمدن هواپیما خیالم که راحت شد از سلامت امام راهی تبریز شدم.

سرتیپ خلبان حبیب بقایی گفت:در نظام شاهنشاهی در تمام محیط ها خصوصا دانشگاهها خفقان بسیاری وجود داشت و هیچ کس حق نداشت به هیچ عنوان درباره خاندان پهلوی و شاه اظهار نظری داشته باشد و یا توهین کند.

وی در پایان تصریح کرد:در حال حاضر محیط بهتری در دانشگاهها حاکم است امکانات بیشتری در اختیار دانشجویان است و فضای سیاسی و فکری بازتری بر دانشگاهها جاری است .

خبرنگار:ندافراهانی

کد خبر: 902570

وب گردی

وب گردی