کشف اَبَر بدهکار سیستم بانکی/ بدهی هزار و 700 میلیارد تومانی به بانک پارسیان  + سند

با تملک یکی از کارخانه های بدهکار مذکور در سال گذشته ، این رقم به 1 هزار و 300 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است که هنوز هم رقم اعجاب انگیزی است!

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ موضوع معوقات بانکی که به گفته مسوولان، غالب آن در دست عده ای معدود از بدهکاران می باشد، هر از چند گاهی مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار می گیرد و هرچند، اقداماتی مانند افشای لیست بدهکاران بانک سرمایه توسط یکی از نمایندگان مجلس، با موجی کوتاه همراه بود اما پس از چند روز مجددا به فراموشی سپرده شد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که با توجه به مستنداتی که سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به رسانه ها مطرح کرده اند، مشخص شده در اکثر موارد، بانک ها حاضر به شکایت از بدهکاران بزرگ نیستند که این موضوع، ابهام قابل تاملی است.

اما در میان اسناد منتشره توسط بانک ها، موارد جالب و قابل توجهی به چشم می خورد که نشان از حجم بالای بدهی برخی افراد به سیستم بانکی دارد. بر این اساس، جدیدترین صورت های مالی منتشره توسط بانک پارسیان که مربوط به سال مالی گذشته این بانک است حکایت از بدهی سرسام آور یک شخص (حقیقی یا حقوقی آن درج نشده) به این بانک دارد.

بر این اساس، در بخش مربوط به گزارش دارایی های به تملیک درآمده بانک، از تملک یک کارخانه و تجهیزات آن به ارزش 430 میلیارد تومان خبر داده شده، اما نکته مهمتر آن است که اعلام شده مبلغ بدهی "مشتری غیرمرتبط" مذکور، شامل 1 هزار و 700 میلیارد تومان است.

با تملک کارخانه مذکور، این رقم به 1 هزار و 300 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است که هنوز هم رقم اعجاب انگیزی است!

البته در بخش دیگری از گزارش مذکور که سی ام دی ماه در اختیار سهامداران قرار گرفته، نام مالک این کارخانه تلویحا ذکر شده است که از جمله افراد مشهور در حوزه بدهکاران بانکی می باشد و کارخانه تملک شده نیز با هدف تولید انواع لوله های اسپیرال جهت مصارف آب و گاز با ظرفیت سالیانه تولید 120 هزار تن و پوشش داخلی و خارجی لوله های فوق الذکر، تولید انواع تیرآهن از سایز 120 الی 200 میلیمتر، انواع ناودانی از سایز 100 الی 200 میلیمتر ، انواع نبشی با ظرفیت سالیانه 600 هزار تن میل گرد از سایز 8 الی 40 میلیمتر با ظرفیت سالیانه 700 هزار تن در شهرستان مشهد تأسیس شده است.

منبع: صبحانه آنلاین

402

کد خبر: 902595

وب گردی

وب گردی