روایت شورای اطلاع رسانی دولت از پاسخگویی ضعیف وزارتخانه‌های اقتصادی به انتقادات رسانه‌ای +سند

پیوست این نامه نیز حاوی گزارش پاسخگویی به انتقادات ائمه جمعه است که مربوط به خطبه های روزهای 8 و 15 دی ماه می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ یکی از تاکیدات همه دولت ها به مدیران رسانه ای و بخش های راوبط عمومی خود، تلاش برای پاسخگویی به انتقادات و روشنگری درباره فعالیت های آنهاست که با گسترش رسانه ها و دسترسی مردم به منابع متنوع، این موضوع اهمیت و سرعت بیشتری پیدا کرده است.

در این میان، نقش شورای اطلاع رسانی دولت به عنوان نهادی جهت هماهنگی دستگاهها و بخش های اطلاع رسانی و رسانه ای قوه مجریه در تولید و بازنشر دستاوردها و در عین حال، پاسخگویی به شبهات، اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد؛هرچند که چند سالی است دیگر این شورا، منبع اول انتشار اخبار مربوط به تصمیمات دولت بویژه کابینه محسوب نمی شود.

اما با توجه به نقش این شورا در ساماندهی و گزارش عملکرد دستگاهها در مواجهه با انتقادات و شبهات، اطلاع از مصوبات و نامه نگاری های آن اهمیت خاصی پیدا می کند که بر این اساس، صبحانه به یکی از نامه های جالب دبیر شورای اطلاع رسانی دولت دست پیدا کرده است.

طبق این نامه علیرضا معزی که خطاب به واعظی رییس دفتر رییس جمهور که رییس شورای اطلاع رسانی دولت نیز محسوب می شود، با اشاره به آیین نامه روشنگری رسانه ای مبنی بر پاسخگویی سریع، صریح و اقناعی به شائبه ها و انتقادات رسانه ای، گزارش پاسخگویی دستگاههای اجرایی در بازه زمانی 19 تا 24 دی ماه ارسال شده است.

البته پیوست این نامه، حاوی گزارش پاسخگویی به انتقادات ائمه جمعه است که مربوط به خطبه های روزهای 8 و 15 دی ماه می شود.

طبق این نامه دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، فعال ترین دستگاهها در پاسخگویی به شبهات، شامل سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهادکشاورزی و وزارت ورزش و جوانان است و در عین حال، ضعیف ترین دستگاهها در پاسخگویی به شائبه ها و انتقادات در مدت مذکور، وزارتخانه های اقتصادی یعنی صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد و دارایی هستند.

منبع: صبحانه آنلاین

402

کد خبر: 902597

وب گردی

وب گردی