معطلی و سرگردانی مردم  از پروازهای کنسل شده و تاخیرهای طولانی در فرودگاه امام / گزارشی از یک اختلال

گزارش رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر از برخی سودجویی‌ها در ترانسفرهای فرودگاهی در روزهایی که مردم سرگردان، معطل و شاکی از پروازهای کنسل شده و تاخیرهای طولانی هستند، حکایت دارد.

به گزارش ایسکانیوز محمد محب خدایی در بازدیدی که ساعاتی پیش از فرودگاه امام خمینی (ره) داشت، در جریان بعضی مشکلات مسافرانی که ساعت‌های زیادی را در این فرودگاه معطلِ پرواز مانده‌اند، قرار گرفت و به ایسنا گفت: مردم زیادی در فرودگاه حضور دارند اما از امروز پروازها از سر گرفته شده و پروازهای کنسلی هم جایگزین شده‌اند. مهم‌ترین مشکل فعلا تداخل پروازهای کنسل شده‌ی روزهای گذشته با پروازهایی است که امروز نوبت داشتند و تاخیر و اختلال ناشی از آن، مردم را شاکی و عصبانی کرده است.

وی افزود: از امروز یکسری هواپیمای خالی به برخی مقاصد مثل دبی و استانبول که مسافران زیادی از روز یکشنبه در آنجا سرگردان مانده‌اند، فرستاده شده و سعی می‌شود برای کاهش بارِ مشکلات، مدیریت درستی حاکم شود.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر سپس درباره‌ی سودجویی ترانسفرهای فرودگاهی در شرایط حال حاضر، گفت: شکایت مسافران و بررسی کارشناسان ستاد حاکی از فرصت‌طلبی برخی راننده‌های تاکسی بود. این چند روز که مردم گرفتار برف بودند، رانندگانی که البته ارتباطی به تاکسی‌های فرودگاه نداشتند با چند برابر قیمت، به جابه‌جایی مسافران اقدام کردند که با همکاری مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و پلیس فرودگاه سعی شد این مشکل حل شود.

خدایی اضافه کرد: ماموران و کارشناسان ستاد هماهنگی خدمات سفر در فرودگاه همچنان حضور دارند و سعی می‌کنند به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

پس از آغاز بارندگی‌های شدید زمستانی که شرایط بحرانی را در ناوگان حمل و نقل ایران بوجود آورد، دو فرودگاه مهم تهران از مدار خدمات‌دهی خارج شدند و بیشتر پروازها از شب یکشنبه تا امروز، سه شنبه لغو شدند.

از صبح امروز برخی پروازها در این فرودگاه‌ها برقرار شد اما وضعیت این دو فرودگاه به خاطر اختلال در برنامه‌ی پروازهای جایگزین و تاخیر در پروازهای دیگر، هنوز کاملا عادی نشده و مسافران زیادی بیشتر از یک شبانه روز است که در این فرودگاه‌ها سرگردان و بلاتکیلف مانده‌اند.

ایسنا

700

کد خبر: 902605

وب گردی

وب گردی