افتتاح ۴۶۱ پروژه در استان سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه ۴۶۱پروژه طی دهه فجر در استان افتتاح می‌شود، گفت: برای این طرح‌ها ۳۱۲میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاووشی در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر که صبح چهارشنبه در استانداری سمنان، ضمن بیان اینکه ۴۶۱پروژه استان افتتاح خواهد شد، تأکید کرد: ۴۲۹پروژه ازاین‌بین عمرانی و ۳۲ پروژه نیز اقتصادی هستند که درمجموع برای ساخت آن‌ها ۳۱۲میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: سهم پروژه‌های عمرانی از اعتبارات دهه فجر سال جاری ۲۲۲میلیارد تومان و سهم طرح‌های اقتصادی ۹۰ میلیارد تومان است همچنین ایجاد این طرح‌ها ۳۴۸ فرصت شغلی در استان سمنان را در بر خواهد داشت.

آغاز عملیات اجرایی ۷۳ پروژه

استاندار سمنان از آغاز عملیات اجرایی ۷۳ پروژه بااعتبار یک هزار و ۵۳میلیارد تومان نیز خبر داد و گفت: این طرح‌ها با حضور مسئولان در شهرستان‌های مختلف استان سمنان کلنگ زنی خواهند شد.

چاووشی بابیان اینکه یکی از اولویت‌های استانداری، استفاده از منابع موجود در استان برای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و تولید است، ابراز کرد: باید بپذیریم که از ظرفیت کویر سمنان نتوانسته‌ایم بهره لازم را ببریم، این استان ۳۲۵روز آفتاب را می‌بیند لذا بهترین ظرفیت برای سرمایه‌گذاری درزمینهٔ انرژی‌های نوین خواهد بود که خوشبختانه در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته که به دلیل عدم نهایی شدن فعلاً از ذکر آن‌ها خودداری می‌کنیم.

وی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه دولت دوازدهم می‌کوشد فقر مطلق را ریشه‌کن کند، گفت: این امر در عزل و نصب‌های اخیر دولت نیز دیده می‌شود.

ضرورت رفع قوانین دست‌وپا گیر

استاندار سمنان رفع قوانین دست‌وپا گیر، انسجام و منظومه سازی تمام مسئولان نظام و تفسیر قانون به نفع مردم را سه‌راه حل بهبود شرایط اقتصادی در کشور دانست و تأکید کرد: دولت دوازدهم به دنبال ریشه‌کن کردن فقر مطلق در کشور است اما فاصله بین طبقات طبیعی هستند و لذا ما باید بکوشیم که با کاستن این فاصله‌ها و بازنگری در قوانین اشتغال و تولید را افزایش دهیم.

چاووشی بابیان اینکه باید رانت‌ها شناسایی شوند، تأکید کرد: یکی از راه‌های شناسایی رانت‌ها رسانه‌ها و خبرنگاران هستند که باید این قبیل مسائل را به مسئولان گزارش دهند تا از آن جلوگیری شود.

وی افزود: رسانه‌ها همچنین باید مدیران ما را رصد کنند تا مدیران پاسخگو تشویق و کسانی که میانه‌ای با خدمت‌رسانی ندارند، جایگزین شوند و همچنین باید از ظرفیت جوانان پرشور و با انگیزه و همچنین بانوان که میدانی به آنها داده نشده، به خوبی بهره برد.

901/900

کد خبر: 902660

وب گردی

وب گردی