کمیسیون تلفیق افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به صلاح نمی‌داند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به مخالفت این کمیسیون با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، گفت: دولت همانند سه سال گذشته اختیار دارد که این قیمت‌ها را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 کل کشور امروز چهارشنبه 11 بهمن و در دفاع از کلیات لایحه بودجه سال 97 با اشاره به بررسی این کمیسیون بر روی دغدغه‌ها و انتقادات نمایندگان گفت: در بررسی مجدد این لایحه در کمیسیون موضوع اوراق مشارکت هدفمندی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی، بدهی‌های دولت و کاهش حجم دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یوسف‌نژاد با اشاره به حضور برخی منتقدان و مخالفان کلیات لایحه بودجه در نشست کمیسیون تلفیق گفت: سقف هدفمندسازی یارانه‌ها را دولت 37 هزار میلیارد تومان و مبلغ آن را 23 هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده بود که ما این مبلغ را به 33 هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه با این تغییر یارانه‌بگیران حدود 10 تا 12 میلیون افزایش یافتند اظهار داشت: با این حال به دولت توصیه داشتیم که توجه به اقشار نیازمند را در اولویت خود گذارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست کمیسیون سقف انتشار اوراق مشارکت 38 هزار به 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است همچنین اوراق مشارکت شهرداری‌ها نیز 30 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به صلاح نمی‌داند اما همانند سه سال گذشته دولت سال آینده اختیار دارد که این قیمت‌ها را افزایش دهد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت خواسته‌ایم تا در چارچوب گزارشی کاهش حجم دولت را به مجلس اعلام کنند.

کد خبر: 902696

وب گردی

وب گردی