تعطیلی مکرر مدارس خوزستان در آینده تاثیر منفی خود را نشان می دهد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعطیلی های مکرر مدارس خوزستان به علت گرد و غبار و سایر موارد، در آینده تاثیر منفی خود را نشان می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر محمد تقی زاده در خصوص کاهش ساعت های تحصیل دانش آموزان خوزستان به علت تعطیلی های فراوان گفت: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی استان خوزستان، سال تحصیلی در خوزستان ۲۰ روز کمتر از سال تحصیلی بسیاری از استان‌های کشور است و بر این اساس دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل خود، ۲۴۰ روز یعنی حدود یکسال کمتر از دانش‌آموز دیگر استان‌ها سر کلاس حاضر می‌شود. در چنین شرایطی تعطیلی های پی در پی و اجباری نیز وضعیت موجود را دشوار تر می کند.

تقی زاده افزود: تلاش های بسیاری در این زمینه صورت گرفته تا با بهره گیری از روش هایی همچون برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی، تأثیر تعطیلی‌های مکرر را کاهش دهیم اما این امر مستلزم آن است که آموزش و پرورش خوزستان با یک نگاه ویژه ملی دیده شود.

وی با اشاره به افزایش تعطیلی های مدارس خوزستان در چند سال اخیر عنوان کرد: در همین راستا برنامه ریزی های لازم به منظور انعفاد یک تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز استان خوزستان به منظور برگزاری کلاس های آموزشی از طریق این رسانه در حال پیگیری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تولید برنامه های آموزشی دروس مهم پایه های مختلف تحصیلی با حضور معلمان حرفه ای و با تجربه در سیمای خوزستان برای جبران عقب ماندگی تحصیلی ناشی از تعطیلات ناخواسته، دعوت از مشاوران برای راهنمایی مردم در خصوص هدایت تحصیلی که یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش و دانش آموزان پایه دهم تحصیلی است، تنها بخشی از مفاد تفاهم نامه مذکور است.

تقی زاده تصریح کرد: میزان تاثیر گذاری تعطیلی های مکرر مدارس استان در سال های آینده تاثیر منفی خود را در شاخصه هایی همچون ورودی های کنکور و آزمون های استخدامی ادارات و سازمان ها نشان می دهد.
706

کد خبر: 902712

وب گردی

وب گردی