فضای آزاد فکری در دانشگاه ها بعد از 39 سال از انقلاب اسلامی ایران

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و پژوهشگر توسعه گفت: دانشجویان قبل از انقلاب خیلی به دنبال دموکراسی و آزادی نبودند در حالی که امروزه به شدت آزادی خواه تر شده اند.

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و پژوهشگر توسعه در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، درباره فضای دانشگاهی قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران گفت: فضای دانشگاه ها امروز بعد از 39 سال از انقلاب به مراتب بازتر از فضای دانشگاه ها قبل از انقلاب است.

وی افزود:دانشگاه قبل از انقلاب خیلی سیاسی تر و ایدئولوژیک تر بود هم ایدئولوژی اسلامی هم ایدئولوژی چپ و مارکسیستی در حالی که امروزه دانشجویان مقدار زیادی از ایدئولوژیک بودن فاصله گرفتند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد:آنچه امروز در دانشگاه ها حاکم است به تعبیری ایدئولوژیک زده شدن است چه ایدئولوژی اسلامی و چه ایدئولوژی چپ مارکسیستی دانشجویان قبل از انقلاب خیلی به دنبال دموکراسی و آزادی نبودند در حالی که امروزه بشدت آزادی خواه تر شده اند.

گفتنی است ،صادق زیباکلام مفرد (زاده ۲۲ خرداد ۱۳۲۷ خورشیدی _ خیابان ری تهران)، استاد علوم سیاسی، نگارنده و دانشور ایرانی با گرایش‌های اصلاح‌گرایانه و نوآزادی‌خواهانه است. او دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد دارد و هم‌اکنون استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است.

خبرنگار:ندافراهانی

کد خبر: 902798

وب گردی

وب گردی